Tool om backup te maken van gehele C schijf?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welke tool kan men het beste gebruiken om van de C schijf (zit er maar 1 in) een volledige backup te maken.
Ik wil graag een volledige backup maken van mijn harde schijf zodat er wat mis gaat dat uik deze in zijn geheel kan terugplaatsen incl. windows.

Welke tool kan ik het beste hiervoor gebruiken? Kan de backup plaatsen op een losse usb schijf.

Ik heb nog 1 vraag:
Als je een gehele backup van je systeem hebt gemaakt bv een 75 gig schijf, kan men dan deze backup ook terugplaatsen op een nieuwe schijf van 120 gig? Of krijgt men dan allemaal foutmeldingen of wordt de 120 gig schijf dan gezien als een 75 gig schijf?

Als de 75 gig schijf de C-schijf was en je hebt er een Image van gemaakt en je wisselt de 75 gig schijf voor een 250 gig schijf dan moet die schijf door de computer gezien worden en het moet de C-schijf zijn. Als het een nieuwe lege schijf is, dan moet hij wel eerst geformatteerd worden. Je zult dan geen foutmelding krijgen want het systeem herkent de schijf gewoon als C-schijf. Nem je nu voldoende ingelicht ?
Succes,
Henk

Als de 75 gig schijf de C-schijf was en je hebt er een Image van gemaakt en je wisselt de 75 gig schijf voor een 250 gig schijf dan moet die schijf door de computer gezien worden en het moet de C-schijf zijn. Als het een nieuwe lege schijf is, dan moet hij wel eerst geformatteerd worden. Je zult dan geen foutmelding krijgen want het systeem herkent de schijf gewoon als C-schijf. Nem je nu voldoende ingelicht ?
Succes,
Henk

p.s. DE computer zal de schijf als een 250 gig schijf zien.

Als de 75 gig schijf de C-schijf was en je hebt er een Image van gemaakt en je wisselt de 75 gig schijf voor een 120 gig schijf dan moet die schijf door de computer gezien worden en het moet de C-schijf zijn. Als het een nieuwe lege schijf is, dan moet hij wel eerst geformatteerd worden. Je zult dan geen foutmelding krijgen want het systeem herkent de schijf gewoon als C-schijf. Ben je nu voldoende ingelicht ?
Succes,
Henk

p.s. De computer zal de schijf als een 250 gig schijf zien.

Gecorrigeerd ik had 250 gig ingevuld maar het moet natuurlijk 120 gig zijn, maakt verder niet uit de schijf wordt gewoon als 120 gig gezien door het systeem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan