Tool om backup te maken van gehele C schijf?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welke tool kan men het beste gebruiken om van de C schijf (zit er maar 1 in) een volledige backup te maken.
Ik wil graag een volledige backup maken van mijn harde schijf zodat er wat mis gaat dat uik deze in zijn geheel kan terugplaatsen incl. windows.

Welke tool kan ik het beste hiervoor gebruiken? Kan de backup plaatsen op een losse usb schijf.
 
bij windows Vista kan je toch ook het backupcentrum gebruiken om een volledige backup te maken van stationn Cd. deze kan je dan bvb wegschrijven naar een externe HDD ;) bij windows vista ultimate is het zelfs iso image file die gemaakt wordt
 
Ik gebruik Acronis True Image Home 10, bij mij werkt hij goed

Ik heb van mijn harde schijf een copie gemaakt, maar stel dat ik heb terug wil plaatsen hoe doe ik dat dan?
Normaal gesproken is je schijf helemaal leeg staat er ook geen xp op, hoe start ik deze dan op?

Ik heb een pc met zonder a-drive alleen cd/dcd speler en een exterene usb harddisk.
Ik zou windows PE kunnen laten opstarten via de dvd-speler maar ik kan dan toch niet acronis opstarten want de installatie programma staat wel op mijn usb-harddisk maar ik kan toch niets installeren?

Heeft er iemand een handleiding welke stappen men moet zetten om een volledige backup terug te zetten op een lege schijf?

Handleiding voor het maken van een backup heb ik wel gevonden.
 
Als je met True Image een image gemaakt hebt van je c-schijf, dan staat True Image gewoon nog op je harde schijf, je moet gewoon het programma opstarten en Restore in drukken.
Dan wordt je gehele image terug gezet naar je c-schijf teven wordt de schijf geformatteerd.
Succes
 
Als je met True Image een image gemaakt hebt van je c-schijf, dan staat True Image gewoon nog op je harde schijf, je moet gewoon het programma opstarten en Restore in drukken.
Dan wordt je gehele image terug gezet naar je c-schijf tevens wordt de schijf geformatteerd.
Succes

Bij het maken van een image wordt er niets van je schijf verwijderd.
 
Als je met True Image een image gemaakt hebt van je c-schijf, dan staat True Image gewoon nog op je harde schijf, je moet gewoon het programma opstarten en Restore in drukken.
Dan wordt je gehele image terug gezet naar je c-schijf teven wordt de schijf geformatteerd.
Succes

Oke dat begrijp ik, maar stel dat pc helemaal niets meer doet dan zou je ook je backup terug moeten kunnen zetten je hebt dan geen windows meer die opstart. Hoe plaat je hem dan terug?
 
Als je c-schijf helemaal leeg is dan moet je opstarten met de cd van Windows, wel in de bios instellen dat hij eerst van de cd-rom opstart.

Wil je dan eerst windows installeren voordat je de backup terug kan zetten? In de backup zit toch ook al de windows. Ik wil graag deze in 1 keer terugplaatsen met alle bestanden, maar herkend Acronis wel de usb harddisk bij het terug zetten van deze backup?
 
Als je image op de externe harde schijf is gezet met Acronis True Image, dan herkent de computer de usb schijf wel, je kunt dan de backup vanaf je externe harde schijf teug zetten.
 
Als je image op de externe harde schijf is gezet met Acronis True Image, dan herkent de computer de usb schijf wel, je kunt dan de backup vanaf je externe harde schijf teug zetten.
Voor alle duidelijkheid in de door jou gemaakte image van de C-schijf zit ook Windows, dus je kunt de image gewoon terug zetten naar je c-schijf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan