Opgelost Thunderbird blijft hangen bij verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Dit probleem is heel eigenaardig en heb ik nooit eerder meegemaakt. Ik heb getracht oplossing te vinden op de engelsetalige (US) en het nederlandse Mozilla forum (onderdeel Thunderbird). Het is echter verloren moeite geweest. Misschien heeft iemand een vermoeden wat er aan de hand is ?
Zie bijlage.
 

Bijlagen

  • Vraag voor Telenet instellingen in Thunderbird.docx
    119.9 KB · Weergaven: 149
Laatst bewerkt:
Oplossing
Het spijt me te moeten toegeven dat ik het opgeef.
Ik moet helaas vaststellen dat er teveel problemen zijn met Thunderbird.
Als men er het fijne wil van weten zit men er dagen mee bezig.
Niet verwonderlijk dat men op https://support.mozilla.org een cataloog heeft van tientallen foutberichten.
Ze geven de mogelijke oorzaken en de mogelijke oplossingen.

Windows 365 met zijn Outlook-versie werkt met weinig problemen om niet te zeggen op wieltjes.
Dat zal dan de conclusie en 'de oplossing' zijn

Bedankt iedereen.
ik vond dit:


Authenticated SMTP
  • Servernaam: smtp.telenet.be
  • Poort: 587
  • Beveiligingstype: TLS
Tip: stel Authenticated SMTP in op alle toestellen waarmee je mailt (computer, tablet, smartphone…).
 
General SMTP port settings for TELENET.BE

  • Outgoing (SMTP) Secure - Port: 465 for and Security Type: SSL/TLS (Accept all certificates)
  • Outgoing (SMTP roaming server) Secure - Port: 587 and Security Type: SSL/TLS (Accept all certificates)
  • Outgoing (SMTP) - Port: 25 and Security Type: None (Accept all certificates)
  • Outgoing (SMTP roaming server) Insecure - Port: 587 and Security Type: None (Accept all certificates)
 
@Aardbei
Van waar haalde u de informatie getoond in #3 ?
Op de website van Telenet staan die instellingen niet. Trouwens ik denk dat ze het bij Telenet ook niet weten hoe Thunderbird te gebruiken. Toch had ik in het verleden nooit zoveel problemen.
De poorten 465 en 25 heb ik nog niet geprobeerd.
 
Instellingen van een provider zijn niet afhankelijk van de software die je gebruikt - ze zijn gewoon gedefinieerd op de server van de provider. Dus instellingen voor Telenet, zijn de instellingen met alle software - of je nu Outlook of Thunderbird of welke client dan ook gebruikt.

Ga dus naar de Telenet site (als je Aardbei niet meteen volgt om welke reden dan ook) en zoek het zelf op.
 
Instellingen van een provider zijn niet afhankelijk van de software die je gebruikt - ze zijn gewoon gedefinieerd op de server van de provider. Dus instellingen voor Telenet, zijn de instellingen met alle software - of je nu Outlook of Thunderbird of welke client dan ook gebruikt.

Ga dus naar de Telenet site (als je Aardbei niet meteen volgt om welke reden dan ook) en zoek het zelf op.

De instellingen voor Telenet heb ik gewoon via google gevonden hoor!
 
@PhilipV
Heb ik een dubbelposting op pctuts.be ?
Ik heb wel het probleem voorgelegd bij de Netweters.
Eerder verklaarde je toch zelf dat er niets op tegen is om elders een tweede advies te vragen !

Wat ik er wel uit leer is dat Thunderbird toch wat teveel problemen geeft, te oordelen naar het grote aantal vragen. op de fora. Wat betreft dat "zelf opzoeken" wat denk je dat ik anders doe vooraleer hulp te vragen ? Herlees de vraagstelling aub.
 
@PhilipV
Eerder verklaarde je toch zelf dat er niets op tegen is om elders een tweede advies te vragen !
Dat is ook zo, maar de voorwaarde is dat je dat meldt aan de lezers van je vraag en hen de link meegeeft naar het forum en topic waar je de vraag stelde. Op die manier kunnen ze lezen wat al gezegd is en vermijden het ganse traject nog maar eens uit te vinden.

Die uitleg staat overigens ook in de waarschuwing die ik stuurde maar die je ofwel niet hebt gelezen, ofwel even negeert hier omdat iedereen meeleest.

Belangrijker : hoe staat het nu met je probleem ??
 
@Merel In je doc zie ik dat je SMTP als beveiliging STARTTLS gebruikt en Telenet vraagt om TLS (in veel software dubbel met SSL onder de naam SSL/TLS) te gebruiken.
Je poorten en servers staan juist.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan