Hardware tablet scherm IPS en TDDI

Status
Niet open voor verdere reacties.
goede namiddag,

mijn vrouw wil een ander tablet ,( te vraag zegt ze ) momenteel heeft ze een Huawei T3-10 met 2gb RAM proc 1400Mhz en een IPS scherm 1280x800

ik kom op de Krefel site en bij Lenovo ,die hebben een tablet 2é generatie ...ook een 10" met een IPS scherm 1280x800 en een 10.3" met TDDI scherm 1920x1080 beiden hebben 4Gb Ram en een proc 3200Mhz.
wat is nu het verschil tussen een IPS en TDDI ? van IPS heb ik al gehoord van TDDI nog nooit en wat is nu het beste ....het prijsverschil tussen beide tablets is maar een 10 euro dacht ik.
zou het een groot verschil zijn tussen de Huawei die ze nu heeft ?

met dank
 
Simpel gezegd zorgt een IPS display voor een betere kleurweergave, een hoger contrast en wijdere kijkhoeken dan een standaard LCD display. Zwart moet zwarter zijn, kleuren moeten rijker zijn en alles moet beter zichtbaar zijn (zonder dramatisch verlies van contrast) vanuit verschillende hoeken.

Touch/Display Integration (TDDI):TDDI combineert aanraaksensoren en beeldschermstuurprogramma's in één oplossing

of je nu daarmeee wijzer zijt?
 
Wel het IPS paneel heeft een resolutie van 1280 x 800 schrijf je en het TDDI paneel heeft een resolutie van 1920 x 1080, het eerste is een HD scherm en het tweede is een Full HD scherm, wat zoveel betekend als dat je beeld scherper zal ogen. Maar de benoeming IPS en TDDI doen hier verder niets ter zake.
Wat de processor en RAM betreft, je hebt dubbel zoveel RAM, wat u toestel eigenlijk sneller zou moeten maken, maar als je een jongere versie van Android hebt zou het kunnen zijn dat je daar eigenlijk niet zoveel van merkt. Je processor snelheid is ook van 1400 naar 3200 Mhz gegaan, wat meer als een verdubbeling is. Wat dus wel een verhoging zal zijn in snelheid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan