Androïd tablet android leest voor

Beste forum gebruikers,

ik zit hier met een vraag ...bestaat de mogelijkheid om een Nederlands boek op een tablet te zetten en dit boek dan te laten voorlezen door het tablet ? de kleinzoon zou zo iets goed kunnen gebruiken , m.a.w. ...de tekst van het boek komt op het scherm en een stem leest de tekst . Als dit bestaat , is er een programma te downloaden of te koop en zijn er kinderboeken Nederlands uiteraard voor de lijftijd van 9-10 jaar of meer.

groeten,

françois

Tuts

Oprichter
Forumleiding
Admin

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
Ik vind bij die Prestigio géén enkele aanwijzing dat het voorlezen ook in een andere taal dan Engels zou kunnen !
Het is overigens ook maar voor vooraf geselecteerde paragraaf uit een ganse tekst, niet voor een gans boek... De 25 talen uit de ad slaan op de interface, de menus.

Ik probeer maar te helpen maar kan Talkback in Android helpen?
Instellingen > slimme assistentie > toegankelijkheid > Talkback aanzetten > ok gaan > naar bestand gaan en laten voorlezen.
Ik heb smartphone Huawei P smart 2018 met android 9

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
Talkback gaat over het vervangen van visuele menu's en commando's door gesproken commando's. Een beetje als een voice activation in een modern audiosysteem in je auto. Dat laatste punt 'naar bestand gaan en laten voorlezen' is er niet bij hoor !

cve

Medewerker
Forumleiding
Mijn kinderen gebruiken sprint. Dit is een programma dat we samen met de school hebben kunnen aankopen omdat ze deslectie hebben.
Dat leest ook hun boeken voor. Maar of dit nu alle boeken, of enkel schoolboeken voor leest weet ik nu niet.

Bovenaan Onderaan