Apps SyncBack probleem

Merel

Steunend lid
Vip Lid
SyncBack Probleem

Ik tracht met SyncBack de map ‘Familiefotos’ welke op mijn PC staat te kopiëren naar een Samsung tablet. Deze is met een USB kabel verbonden.
Verkenner toont de tablet.
1780936322846.png

Als ik een profiel aanmaak voor deze kopie, kan ik de bronmap wel bepalen.
Maar de doelmap wordt niet aanvaard.
1780936370915.png

Dit programma werkt perfect voor externe schijven en USB-sticks.
Waarom weigert Syncback de benaming zoals getoond in Verkenner ?
Nota : Ik heb twee tablets, maar SyncBack weigert de benaming van beide tablets.

welk is de naam van die map ?

Er zijn nl. verschillen in de naamconventies tussen Windows (NTFS) en Android (met Linux formaat) (EXT4)
De naam van de map is FAMILIEFOTOS (in hoofdletters, hoewel ik vermoed dat dit geen belang heeft).
Deze staat in D:\DATA MERGED\FOTOS SOURCE\FAMILIEFOTOS
Noteer dat er spaties in voorkomen.

Beide tablets zijn (vermoedelijk) geformateerd in Fat32

ik weet niet hoe ik het moet uitleggen en of het dit is, Normaal als je met uw Samsung-apparaat verbonden bent met uw pc, moet je aangeven hoe je wil verbonden zijn en waarvoor,
Als dit niet goed staat als je verbonden bent, dan kan de rest ook problemen geven.
zie afbeelding
(zoekt via instellingen op je Samsung-tablet naar "USB-instellingen" als je bent aangesloten met je pc )

Screenshot_20260609_112221_Settings.png

Laatst bewerkt:
Kan iemand van onze leden aub volgende test uitvoeren?

1 Een Android tablet verbinden met een Windows PC
2 De verbinding klaarmaken voor bestandsoverdracht (zoals Patrick aangeeft in #5)
3 Installeer en open SynckBack op de PC
4 Maak een nieuw profiel aan (Kies een bronmap op de PC en definieer een doelmap op uw tablet)
5 Klik op RUN om de overdracht te starten
6 Controleer of de naam van de doelmap wordt aanvaard

Als die naam wordt aanvaard, dan weet ik ten minste of mijn probleem kan worden opgelost.
Als de naam niet wordt aanvaard, dan vrees ik dat er geen oplossing is voor dit probleem.

Bij voorbaat bedankt.

Idd, je kan niet gewoon de naam ingeven van de weergave in Windows explorer en verwachten dat dit 'werkt'. Een backup applicatie werkt volgens bepaald protocol. Zoals NFS, SMB, ... en daar wringt het schoentje net. Die koppeling van de tablet met een Windows toestel werkt waarschijnlijk met een custom koppeling die niet onder de standaard vernoemde protocollen vallen. Of er zit minstens een soort vertaling tussen.

Terug
Bovenaan