Windows 11 support assist

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Ik heb een Dell Optiplex 7410 en heb sinds vorige week dit probleem voor. Deze pop-up verschijnt als er updates van drivers zijn, of hij een bios flash wil doen etc.
Hij voert zijn test uit en dan zie ik bij drivers en downloads ophalen bv 3 onderwerpen, ik klik op uitvoeren en dan krijg ik bovenaan " er is geen verbinding met internet" terwijl
ik normaal kan surfen.
Dell is al eens remote assist binnengeweest op mijn AIO maar kan het niet vinden, ik heb al een nieuwe versie van support assist geïnstalleerd maar geen zin.
Ze hebben eens naar services gekeken, ook als hij zegt dat er geen verbinding is kan je op probleem verhelpen klikken als ik dat doe zegt hij proxy instellingen bekijken. Maar dit heb ik allemaal niet.

Ze gingen het probleem opsturen naar de dienst software, ze denken dat het probleem aan het systeem ligt, maar ik heb er bijna nog niets opgezet of aan veranderd.
Het kan zijn dat ik deze post al ergens gezet heb maar dan ben ik dit vergeten, sorry.

Ed

1700838602397.png
 
ik zoek ImageX.exe maar kan dit niet vinden
Dat is toch wat je vroeg en @Andre Vb je dus bezorgde?

Ik vraag me wel af wat dat met het oplossen van je support assist probleem te maken zou (kunnen) hebben?

Denk je beter bij 1 tool kan blijven als die ook iets gelijkaardigs doet, zoals een Windows To Go aanmaken, kan ook met Rufus.
(Als een tool veel aangeraden en/of gebruikt wordt mss ook eens vaker kijken wat ze nog meer kunnen?)

Stick in pc, Rufus starten, Windows iso kiezen, Windows To Go in Rufus menu kiezen en instellen et voila, je Windows To Go wordt aangemaakt zonder diskpart of nog iets anders nodig te hebben.
Windows To Go met Rufus

Als je de interne opslag wil kunnen benaderen krijg je op een bepaald moment de vraag of je Windows To Go wil beletten de interne schijven van je computer mag benaderen.
Als het voor onderhoud van je interne windows/schijven is kies je niet voor die optie tenzij in onderstaande situatie:

Zal voor thuisgebruikers wrs niet van toepassing maar voor de volledigheid:
Opletten als je Windows To Go wil gebruiken voor onderhoud van windows met ReFS file system, dan moet je zeker eenzelfde versie gebruikt.
Als de computer windows 10 met ReFS file sytem heeft en je start dan een Windows To Go 11 op gaat die als eerste actie het ReFS file system upgraden en zal je windows 10 die ReFS partitie niet meer kunnen mounten.

Voor de techneuten!!! : je zou WinToGo zelfs kunnen booten vanaf een Ventoy usb stick. (Zelf nog niet geprobeerd)
WinToGo met Ventoy
 
@Deus :


en ' ImageX.exe ' zit in Win PE en hoe je een Win PE.iso kan aan maken is beschreven op YouTube o.a., redelijk goed trouwens, de How To van Microsoft is een velletje papier: onduidelijk dus!

off topic!
 
Laatst bewerkt:
Dat is toch wat je vroeg en @Andre Vb je dus bezorgde?

Ik vraag me wel af wat dat met het oplossen van je support assist probleem te maken zou (kunnen) hebben?

Denk je beter bij 1 tool kan blijven als die ook iets gelijkaardigs doet, zoals een Windows To Go aanmaken, kan ook met Rufus.
(Als een tool veel aangeraden en/of gebruikt wordt mss ook eens vaker kijken wat ze nog meer kunnen?)

Stick in pc, Rufus starten, Windows iso kiezen, Windows To Go in Rufus menu kiezen en instellen et voila, je Windows To Go wordt aangemaakt zonder diskpart of nog iets anders nodig te hebben.
Windows To Go met Rufus

Als je de interne opslag wil kunnen benaderen krijg je op een bepaald moment de vraag of je Windows To Go wil beletten de interne schijven van je computer mag benaderen.
Als het voor onderhoud van je interne windows/schijven is kies je niet voor die optie tenzij in onderstaande situatie:

Zal voor thuisgebruikers wrs niet van toepassing maar voor de volledigheid:
Opletten als je Windows To Go wil gebruiken voor onderhoud van windows met ReFS file system, dan moet je zeker eenzelfde versie gebruikt.
Als de computer windows 10 met ReFS file sytem heeft en je start dan een Windows To Go 11 op gaat die als eerste actie het ReFS file system upgraden en zal je windows 10 die ReFS partitie niet meer kunnen mounten.

Voor de techneuten!!! : je zou WinToGo zelfs kunnen booten vanaf een Ventoy usb stick. (Zelf nog niet geprobeerd)
WinToGo met Ventoy
dit vroegen ze om het probleem om support assist van Dell proberen op te lossen, maar met die uitleg op die site daar waag ik me niet aan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan