Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Computers die een nieuwe processor gebruiken, waaronder de recent verschenen Skylake-processor van Intel, zullen alleen nog support van Microsoft ontvangen als Windows 10 is geïnstalleerd. Een aantal geselecteerde systemen zal nog wel oudere Windowsversies op nieuwere hardware ondersteunen, maar alleen voor een periode van 18 maanden. Dat heeft Microsoft in een aangepast supportbeleid aangekondigd.


Lees verder ............................

Of lees hier verder .......................
 
ze zijn het toch wel het te bondig aan het maken ...
want het komt er op neer dat dus al de systemen die niet voldoen aan de vereisten geen ondersteuning verkrijgen ook al draaien deze dus op de Windows 10.
 
Yep, dan denk ik dat wij het hier druk gaan krijgen.
Dat is het nadeel van een gigant met zo'n machtspositie en iedereen erin tuimt met Windows 10

Liever heb ik dat mensen uiteraard geen problemen hebben.
 
Dat is het nadeel van een gigant met zo'n machtspositie en iedereen erin tuimt met Windows 10

dat iedereen er in tuimt kun je in feite niet zeggen .. het is eerder zo dat men er in gedwongen word !
neem nu de Windows 8 !
ook deze word dus niet meer verder voorzien van updates !
(ook de Windows 7 hoort hierbij ....doe maar eens een verse installatie van de Windows 7je krijgt 1 update binnen en dit is de update agent , vervolgens word er verder gezocht naar update's en ook al krijg je de melding dat er gevonden werden !
deze komen niet binnen ( heb dit van de week voor gekregen ... de update functie heeft hier ruim 24 uren aangestaan en er was niets te zien van update's !) heb de Windows 7 dan maar via Media Creation Tool geupgraded naar de Windows 10 en deze werd met een digitaal recht geactiveerd .
 
Hier Update Windows 7 nog elke keer zodra er updates beschikbaar zijn en geen last meer van Windows 10 meldingen.
 
ik sprak niet over een al up2date zijnde Windows 7 .
ik sprak over een verse installatie Windows 7 met sp1.
 
OK, hoe lang is dat al zo ? Net voor de jaarwisseling nog een test pc voorzien van een verse W7. Deze is inmiddels geheel up-to-date.
 
ik heb de Windows 7 via VMWare geinstalleerd op 1 januari dacht ik ...deze werd vervolgens vandaag ook opgestart ...
de installatie map is van 28 december dus dat kan dat men dit nu verhinderd !

Ashampoo_Snap_2016.01.16_17h25m19s_006_.png
 
Dat updates op Windows 7 en Windows 8 nietmeer werker klopt helemaal niet.

Microsoft voorziet nog security updates tot;

Windows 7: 14 januari 2020
Windows 8: 10 januari 2023

Gewoon op te zoeken op volgende publieke links: Informatieblad over Windows-levenscyclus - Windows Help
</title> <link href="//www.microsoft.com/favicon.ico?v2" rel="shortcut icon" /> <link href="//az623152.vo.msecnd.net/cdnresources/2.35/content/smccss.css" rel="stylesheet" /> <script src="//ajax.aspnetcdn.com/ajax/jQuery/jquery-1.9.1.min.js"> </script
 
inderdaad Ddragon dat van de levenscyclus had ik ook al gezien en gelezen ...
toch verwijs ik u door naar een topic (mededeling ) waar Lana naar verwijst ... klik
 
Op zich is dat niet zo vreemd. Windows 8.1 is dan ook meer te vergelijken met een Service Pack op Windows 8. Gewoon upgraden/updaten naar Windows 8.1 en je gaat updates blijven ontvangen. En die updates blijven dan ook zeer ruime tijd voorzien. Zulke artikels zaaien dan ook zeer grote verwarring en ongenoegen, maar zeer onterecht. Storm in een glas water dus.
Vergelijk het met Windows 7. Wie gaat er nu bij Windows 7 blijven zonder installatie van Service Pack 1? Waarom in hemelsnaam zou je dit willen? Is toch te gek voor woorden. Maar zulk nieuws als Windows versie XXX stopt met updates! Brengt een totaal onrealistisch beeld naar de mensen.
 
ik begrijp je wel betreffende de upgrade naar Windows 8.1
feit is zo als eerder vermeld dat ik dus een verse installatie Windows 7 heb gedaan in VMWare en dat deze W7 geen enkele update binnen kreeg terwijl deze update functie 24 uren heeft aangestaan ... toen ik dan via de opdrachtprompt de update stopte en herstarte kwam vervolgens de upgrade binnen van de Windows 10 !
maar daar ik deze niet vertrouwde heb ikzelf toen het Media Creation Tool opgehaald en kon ik zo de Win 7 upgraden naar de Windows 10
*ik begrijp nog steeds niet waarop dat de Win7 enkel de update agent binnen haalde en de overige updates niet !
kun jij dat verklaren ..ik allezins niet en dit terwijl de update's van de Win10dus wel vanzelf binnen komen !
 
Maar ja, we hebben het hier over support op de Hardware.

Als een PC goed functioneert zal dit doorgaans ook zo blijven. Gaat er iets niet goed, dan zal de fabrikant van de hardware met updates moeten komen.
 
Microsoft download de installatie bestanden van Windows 10, ongeacht of de upgrade aangevraagd werd of niet. Vermoedelijk heeft die een hele nacht zitten downloaden op die upgrade bestanden. Eens binnen de updates terug laten lopen zou ik zeggen. Ik zie geen enkele reden waarom dit niet zou kunnen, buiten technische problemen in je Windows update folder (Softwaredistribution).
 
via de opdrachtrompt (administrator) werd ook de map Softwaredistribution verwijderd en terug aangemaakt nadat ik handmatig opnieuw liet zoeken naar update's ! (ook hier gaf deze dan weer te kennen dat er update's werden gevonden maar ook nu kwamen ze niet binnen ).. ik zei eerder al dat ik ruim 24 uren er mee bezig was om toch deze update's Windows 7 binnen te halen !*dit lukte dus niet !
heb toen een 2de maal de opdrachtrompt (administrator) uitgevoerd en toen kwam de upgrade melding aankloppen van de Windows 10 !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan