Opgelost Standaard apps per bestandstype kiezen laat me in de steek

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hulp gevraagd.
Op dit moment gebruik ik het programma Sumatra om mijn epub boeken te lezen.
Ik wil echter terug naar een reeds eerder gebruikt programma (icecream ebook reader).
Daartoe klikte ik op SumatraPDF ( zie hieronder ) waarna een rijtje met andere programma's
verscheen waaruit en keuze kon worden gemaakt.
Maar helaas, icecream ontbrak in het rijtje. Nu meen ik me te herinneren (mogelijk ten onrechte) dat onder dat rijtje ook
een mededeling stond, dat je op je computer naar nog een ander programma kon zoeken om dat als standaard in te stellen.
Maar die mededeling is verdwenen (of heeft nooit bestaan).
Is er wellicht een andere mogelijkheid om icecream ebook reader toch als standaardprogramma in te stellen.
Gaarne het verlossende antwoord.
Groeten, Dick

standaard apps.jpg
 
Oplossing
Staat icecream nog op uw pc? Indien wel, kunt u icecream openen? Indien niet: terug installeren - indien wel:

Rechts klikken op een epub - openen met - staat icecream niet in de lijst - zoeken in de ms store en downloaden
Staat icecream nog op uw pc? Indien wel, kunt u icecream openen? Indien niet: terug installeren - indien wel:

Rechts klikken op een epub - openen met - staat icecream niet in de lijst - zoeken in de ms store en downloaden
 
Oplossing
krijg de virtuele Windows 10 niet gestart er ontbreekt een bestand en deze stond dan toevallig op de usb schijf die vorige maand het leven gelaten heeft ..
 
Rechts klikken op een epub bracht inderdaad de oplossing.
Na klikken opende een venster met o.a. "openen met"
Icececream geselecteerd om te openen en het boek was daarna te lezen met icecream.
Vervolgens weer terug naar het begin "standaard apps per bestand kiezen"en
toen stond Icecream wel in het rijtje.
Weer een probleem minder en bedankt voor de oplossing en alle anderen ook bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan