E-mail spam

georguy1

Steunend lid
Vip Lid
ik krijg de laatste de mails van iemand die ik ken en vertrouw in de spam bij Telenet webmail , hoe kan ik dat veranderen dat zijn mails het altijd gewoon bij postvak in terechtkomen

klopt, maar slechts tendele.
Spam-filtering zit nl. op 2 niveau's : bij je provider op hun mailserver + in je mailcliënt/webcliënt waarmee jij mail leest.

Het feit dat jij een mailadres als 'safe sender' markeert speelt slechts op het 2de niveau, dus nadat de mail reeds door de ontvangende mailserver is gepasseerd en geëvalueerd. Een mail van een bij Telenet als 'spam sender' genoteerde afzender wordt door hen meteen uitgefilterd, voor hij zelfs maar de kans krijgt in je mailbox terecht te komen.
Je Safe Sender lijst (whitelist) krijgt die mail dus nooit te zien en kan hem dus ook niet doorlaten.

Die lijsten (blacklist) worden door elke provider naar eigen goeddunken beheerd en gevoed met een groot aantal blacklisting sites, wereldwijd.

Om dit probleem nu op te lossen zou je Telenet zover moeten krijgen dat ze de bedoelde adressen ook op hun niveau op hun whitelist zetten. Dat is héél erg lastig en Telenet heeft de reputatie aan dit soort verzoeken gewoon géén aandacht te besteden.

Hoe ik het oplos (want Proximus heeft zo'n blacklist ook, zij het minder problematisch) ? Ik stuur de mails van dit soort afzenders meteen naar mijn GMail account, zonder bij Proximus te passeren. GMail laat véél meer door (maar - keerzijde van de medaille - dus ook méér echte spam).

Terug
Bovenaan