Status
Niet open voor verdere reacties.

TonTon

Steunend lid
Vip Lid
hallo,
ik heb op mijn bureaublad (Windows 10) een snelkoppeling gemaakt naar een website (Telenet webmail) en die een eigen icoontje gegeven.
om niet telkens te moeten dubbelklikken zou ik die snelkoppeling willen op de taakbalk zetten maar dat lukt niet.
als ik rechts klik (context menu) dan krijg ik geen "toevoegen aan taakbalk" te zien...
ik heb de snelkoppeling wel al kunnen toevoegen aan het startmenu maar als ik er daar rechts op klik krijg ik weer geen mogelijkheid om het vast te maken aan de taakbalk.
iemand enig idee ?
Mvg,
Arnold.
 
@Rolly13 dat slepen van een snelkoppeling werkt niet altijd ... er zijn namelijk snelkoppelingen die dit niet toelaten !

*in onderstaande afbeelding zie je dus wat ik bedoel ...
Ashampoo_Snap_2016.06.03_16h39m01s_004_.png
dit met uitzondering dat je inderdaad de snelkoppelingen welke op het bureaublad staan wel kunt slepen naar de taalbalk om deze vast te maken maar dit was niet de vraag ...de vraag was om een zelf aangemaakte snelkoppeling vast te maken aan de taakbalk !
 
Beste TonTon,

Je kunt ook gewoon de snelstartbalk [Quick Launch] installeren zoals die vroeger zat in XP.
Die Quick Launch staat nl. gewoon op je computer. Standaard staan daar al twee icoontjes in 1) Bureaublad weergeven en 2) Tussen vensters schakelen. Verder kun je er iedere snelkoppeling in zetten die je maar wilt.
Als je wilt stuur ik je een korte handleiding.
GvG
 
de Quick Launch is enkel te gebruiken met de IE11 en Microsoft heeft de bedoeling om de Internet Explorer stil aan weg te laten uit de Windows 10 ( deze is nu nog te gebruiken maar vanaf 2017 zal de IE effectief verdwijnen uit de Windows 10)

de Quick Launch is standaard al aanwezig in de Windows 10 indien je dus de IE browser gebruikt en niet de edge ...
kijk maar eens op de locatie %UserProfile%\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch
 
ja , is al aan bod gekomen : je kan van uit IE gewoon een tab naar de taakbalk trekken en daar koppelen...
het probleem is dat dit ènkel van uit IE kan en de eigenaar van de pc alleen werkt met Chrome , en om nu IE te configureren enkel voor die ène snelkoppeling dat wilde hij niet....
hij start nu gewoon die snelkoppeling op van uit het start menu.
dus wat mij betreft mag hier een slotje op .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan