Smartphone Smartphones nog vaak te ontgrendelen met simpele portretfoto

Status
Niet open voor verdere reacties.

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
Indien het niet zo'n extreme vorm van naiviteit was van de ganse industrie zouden we er eens goed kunnen om lachen.
Maar nu is het gewoon intriest en beschamend :


Tot zover het vergrendelen van je smartphone met een beeld van je gezicht dus ...:mad::cool:
 
een kennis van mij haar dochter kan de smartphone van haar mama ontgrendelen via gezichtherkening
ik heb net zelf geprobeert met mijne smartphone en een foto van mij en hij zegt niet herkent
 
Die dochter zal erg op mama lijken ... knappe mama vermoed ik dan toch voor haar leeftijd (-;
En jijzelf .. tja, jij lijkt dus blijkbaar nergens op :ROFLMAO: (grapje) Of was het een foto vanuit je jonge, knappe jaren ?
 
Als ik klanten krijg over de vloer die vragen hoe ze best vergrendelen, dan zeg ik steevast "vingerprint", dit is ook niet feilloos, maar is toch wel een pak veiliger als gezichtsherkenning, een patroon kan ook, maar daar heb ik al vernomen dat men het patroon makkelijker kan omzeilen als een vingerprint.
 
Klopt, maar fingerprint zorgt ook vaak voor problemen bij gewijzigde omstandigheden : vuile vingers, beschadiging van de huid van de betrokken vinger, ...
 
Klopt, maar fingerprint zorgt ook vaak voor problemen bij gewijzigde omstandigheden : vuile vingers, beschadiging van de huid van de betrokken vinger, ...
Dat klopt ook, als mijn handen zweten kan ik mijn toestel ook moeilijk ontgrendelen. Maar dit heeft mij dan ook wel een groter veiligheidsgevoel. Dit betekend dan in mijn ogen dat dit wel een erg veilige manier van vergrendelen is. Je kan ook meerdere vingerprints in je toestel bevestigen. Zodat als je belangrijkste ontgrendel vinger gewond of zo is, dat je dan nog een tweede optie over. Lukt het alsnog niet om met je vinger te ontgrendelen, dan kan je nog steeds terug vallen op je pin code. Als dit niet meer lukt denk ik dat je heel erg gewond bent en dat dan nog op je telefoon bezig willen zijn teniet gaat.
 
:unsure: ik gebruik ook die vingerprints, maar als na een aantal keren niet lukt, schakelt mijn toestel automatisch over naar de pincode
ja, inderdaad vettige vingers of beschadigingen aan de vingers kunt ge uw lol wel op.;)
 
:unsure: ik gebruik ook die vingerprints, maar als na een aantal keren niet lukt, schakelt mijn toestel automatisch over naar de pincode
ja, inderdaad vettige vingers of beschadigingen aan de vingers kunt ge uw lol wel op.;)
Die van mij doet dit inderdaad ook, hij eist ook om de 72 vingerprint scans dat ik de code ingeef omwille van veiligheidsredenen. Android is ondertussen ook heel erg volwassen geworden, moet niet meer onderdoen voor eentje dat op IOS draait, vaak zie je vergelijkingen van een IOS toestel en een Android toestel waarvan het Android toestel de helft kost van die iPhone. Dat zijn dan appelen met peren vergelijken, maar met eentje van dezelfde prijscategorie moet eentje op Android helemaal niet onderdoen voor een iPhone.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan