Status
Niet open voor verdere reacties.

TonTon

Steunend lid
Vip Lid
Dag,
bestaat er zoiets als een "image" maken voor een android smartphone ? dus een complete backup van een smartphone en niet enkel apps en agenda enz...
onder Windows zijn er tal van zulke programma's ( Aomei backupper , True image , Norton Ghost enz..).
maar dan wel voor een niet geroot toestel , ik vind wel apps om een backup te nemen ( Titanium backup ) maar daarvoor moet je toestel geroot worden.
of hoe pak ik dit best aan zodat ik niet telkens de hele zwik moet herinstalleren en configureren bij b.v. het terugzetten naar de fabrieksinstellingen ( om wat voor reden dan ook ).
ik heb een Motorola moto 2Gen...
Mvg,
Arnold.
 
Een back-up maken kan je best doen in je Android zelf zonder dat je daar een externe app voor nodig hebt. Ikzelf doe het niet omdat ik liefst compleet met een verse start begin net als op een Windows toestel, dus hoe het juist werkt en wat hij juist mee neemt in de back-up weet ik eigenlijk zelf ook niet, omdat ik nooit back-ups neem.
Je gaat naar "instellingen", daar ga je verder naar "back-up en reset". Bovenaan kan je lezen dat je kan een back-up van je gegeven maken. (omschrijving die bij mijn Moto E 2de gen staat te lezen) Een back-up van gevevens voor apps, Wi-fi wachtzwoorden en andere instellingen maken op de Google-servers.
Dus als ik dit goed begrijp is dit eigenlijk zowat alles wat op je Smartphone staat.
Eronder staaat dan Back-upaccount.
Daar staat dan je email adres ingegeven als het goed is.
Daaron onder staat dan Automatisch teruzetten.
Je kan dus je back-up automatisch laten terug zetten als ik dit goed begrijp wat daar te lezen staat. Zet deze 2 zaken eens aan en misschien moet je dan niet heel de rimram terug zetten zoals je eigenlijk wil.
Maar ik denk niet dat je daarvoor eigenlijk een extra app nodig hebt en Titanium back-up vraagt inderdaad Root en begrijp dat eigenlijk ook niet, waarom een back-up app root vereist. Want rooten is en blijft riskant, zeker als je toestel een hogere Android versie heeft als Android 4.2. Als je een Moto E of G 2de gen hebt draait deze op Android 5.02 en is het dus ten stelligste af te raden om dit nog te proberen te rooten. Google maakt het steeds moeilijker om hun Android te rooten. Een vriend van mij die eigenlijk niets anders deed, zegt dat je vanaf 4.4 niet meer mag rooten, want dat de kans dat je dan je toestel stuk maakt gewoonweg veel te groot is geworden. 4.2 valt wel nog vrij makkelijk te rooten. Ik heb mijn Moto E ook niet geroot en ga dit ook niet proberen. Mijn Sony Xperia L die ik hiervoor had, was wel geroot en die draaide op Android 4.2.
 
Hallo,
bedankt voor de info , maar dat van die ingebouwde backup daar was ik al op gekomen...
alleen werkt dat absoluut niet : achteraf geïnstalleerde apps worden na een "harde reset (lees terug naar fabrieksinstellingen )" wel terug gedownload en geïnstalleerd maar je mag opnieuw beginnen met alle instellingen.
mijn bedoeling was eigenlijk een echte "image" nemen van het ganse toestel zoals ik regelmatig doe van de systeemdisk van mijn laptop...
opzoekwerk op het web heeft me ondertussen geleerd dat dit onmogelijk is , tenzij je toestel idd geroot is , maar daar begin ik niet aan...
toch nog eens bedankt ;)...
mvg,
Arnold.
 
ik denk dat jullie beiden dit eens dienen na te lezen .... how to back up your android smartphone to your pc without having your phone rooted . dit app is te koop in de Google Play Store for $5 of te wel 7,67€

*If your phone dies or if you move to a new phone, use My Backup Pro’s software to restore all of your settings, data, and apps in one session.

Hier heb je dan de gratis versie ervan. Of die hetzelfde kan doen of de betalende versie weet ik niet.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.rerware.android.MyBackup&hl=nl
 
@cve de gratis versie heeft dus zijn beperkingen .... zo zijn er problemen bij het terug plaatsen van een backup betreffende de applicaties....lees de reviews maar eens na van deze gratis versie !
*ik kan deze niet testen aangezien ik dus geen smartphone gebruikt .. daarom dat ik dus enkel de betalende versie aanprees want deze reviews waren ok.
 
Gewoon ter info: momenteel ben ik MyPhoneExplorer aan het uitproberen omdat die in het boek van Schoone aangeraden wordt.
Hiermee zou je je ganse inhoud van de Smartphone moeten kunnen kopiëren op je PC.
Ik ben er nog niet ver mee, alleen de contactpersonen heb ik al. De Apps en zo moet ik nog opzoeken.

Dit ter informatie. Wie er meer van weet is welkom.
 
Gewoon ter info: momenteel ben ik MyPhoneExplorer aan het uitproberen omdat die in het boek van Schoone aangeraden wordt.
Hiermee zou je je ganse inhoud van de Smartphone moeten kunnen kopiëren op je PC.
Ik ben er nog niet ver mee, alleen de contactpersonen heb ik al. De Apps en zo moet ik nog opzoeken.

Dit ter informatie. Wie er meer van weet is welkom.

WaWa, heel graag maar ik backup niets op mijn smartphone. Ik herbegin gewoon van 0, met alles wat ik erop probeer en doe heeft dit in mijn geval toch geen zin om backups te nemen. Gewoon nu en dan eens een cleane start doen is in mijn geval het beste.
 
...ik back-up ook nikss op de Smartphone zelf!
Het is de bedoeling een back-up op de PC te maken.
Kies3 van Samsung is een onbegrijpelijke soep en daarom zocht ik een alternatief met MyPhoneExplorer.
 
Merci Cve voor dit afzonderlijk artikel. Ik print het uit en experiment er wat mee.

Jammer op dit moment heb ik een project aan mijn been i.v.m. het gebouw waar ik woon en dat slorpt zo een beetje mijn vrije tijd op. Het is maar tijdelijk. Ik moet dringend verder werken aan Deel 18 van de TopTips...
 
dit is voor via u pc back-up te maken van u Smartphone http://www.sync-droid.com/ maar van u foto's naar u pc kan je ook gewoon u Smartphone aansluiten op u pc en dan bij deze computer heb je u Smartphone staan als externe harde schijf of via dropbox je zet dopbox op u Smartphone en op u pc maar die gaat ook via onedrive en google drive [h=2][/h]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan