update's(via's) voor moederbord(msi) en bios lukken niet(beruchte blauw scherm)

Status
Niet open voor verdere reacties.
L.S.

Gisteren geprobeerd de bios en via chipdrivers (hyperion update pack)te updaten en dat mislukte:
Wat kan de fout zijn!
Ook miauwt(tune up utilities,tweak it) mijn computer dat er iets fout is met usb(ontvangst,verwerking,controllers, enz) ,'n ide controller{s} worden niet herkend oid en ook is er iets met'niet gebruikte gameport valt ook niet te update of rollback via devicebeheer (evt heb ik hier meer info over)
Nog wat weetjes over de comp:AMD 64 3200+ 2000mhz
chipset:VIA k8m890ce amd hammer
Moederbord MSI k9vgm
Bios type award versie 6.00pg dd.09-01-2006
Deze data vragen om update's
O.S.XP prof met alle update's tot nu

Comp. valt ook wel'ns uit of loopt vast,zeker met'n andere player dan flv tijdens afspelen van video bestanden(bit torrent) MPC is'n ramp loopt vast,soms blijtie tijdens opstarten hange bij moederbord scherm en moet je resete want zelf doetie nix meer,net als het vastlopen Taakbeheer is ook niet meer toegankelijk in dat geval
Ben benieuwd en alvast mijn dank voor 'n reactie

met groet,

Simon272
 
En toch als ik het hele verhaal lees, zit ik toch te denken geheugen wat defect kan zijn.

Ik denk daar ook aan, daarom nog een vraagje.
Blijven hangen op het opstartscherm, heb je dat na herstart (door systeemuitval)?
Dan ben ik er vrijwel zeker van dat het met je ram kan te maken hebben.
Je schreef in je laatste post dat je van 1 gig naar 2 gig bent gegaan.
2x 1 gig?
Probeer eens met 1 reepje van 1 gig.
Heb je het probleem nog steeds, leg het reepje ram appart en probeer eens met het andere.1 slecht ramlatje is voldoende om problemen te hebben.

Of als je een reepje van 2 gig kocht, steek je oude eens terug.

We gaan proberen achter de oorzaak te komen door de mogelijke daders 1 voor 1 te testen.
Ik heb helaas vanavond niet de tijd om het hele verhaal hier nog eens te herlezen, morgen ga ik het proberen nog eens te bekijken.
 
Laatst bewerkt:
ja,bijna altijd wel

ja,bijna altijd wel

Hoi,

Ik kan mij niet herinneren;dat 't ook voorkomt,bij gewone opstart,dat niet maar helemaal zeker weet ik dat niet..Alleen da't al heel lang het geval is;dat blijven hangen bij msi scherm tijdens de opstart in geval van reset
Zal de raad opvolgen,(moet/zal eea nalezen ivm.statische elektriciteit),wil v/d week mijn computer aansluiten op mijn audio en verbinding maken met digitale tv dus heb'n kabel van 10 mtr om mijn monitor op de originele plek te houden
Dan kan ik mijn desktop naast mijn versterker en tv zetten
Vandaar mijn vraag over draadloze overdracht van data naar mijn monitor,maar dat schijnt'n utopie te zijn..?!
Steeds vaker(bij reset),vanochtend ook bij de gewone opstart,gaat windows mijn disks controleren en dat duurt ff,hoewel't vanochtend dat meeviel
Kan dat ook te maken hebben met defekt ram geheugen?
Er zat origineel 1 gig in en heb bij mycom er nog 1 gekocht
Er kan 2x2gig in max..

Alvast weer bedankt,

jullie gaan het horen,

groet Simon
 
ik heb eens de raad ingewonnen van Ghost en hij stelt voor om eens de geheugenlatjes te vervangen door andere hezij nieuwe of geleend van een vriend om te testen. Als je natuurlijk je bios hebt geflasht en het daar is misgegaan vrees ik dat herstellen moeilijk gaat worden. In het ergste geval zal het nieuw moederbord worden vrees ik.......................
 
Wat die plaatsing van de desktop betreft nog even de raad meegeven om hem niet te dicht bij 'zware' versterkers of speakers te zetten, dit ivm magnetis veld.
Een harde schijf is ook gemagnetiseerd en kan sneller end of life zijn daardoor.
Als het vastlopen na een tijdje resulteert in reset en opnieuw vastlopen zal het denk ik een geheugenproblem zijn.
Ik heb eens een laptop gehad waarin ik ram van mezelf stak, en nog steeds dit probleem.
Ik werd haast gek.
Na 3 weken zoeken ontdekt dat het het slot van het moederbord zelf was.
Het uitbreidingsslotje genomen en het probleem was weg.
Dus ook het moederbord kan oorzaak zijn.
Geheugenproblemen (softwarematig) bestaan ook (swappartitie of in windowstaal het virtueel geheugen).
Dat kan je enkel oplossen door herinstall van windows.
Niet te snel aan een nieuw moederbord denken.

Kleine tip nog bijkomend.
Een pc of laptop in mijn geval met slecht ram draait bijna altijd nog goed met linux.
De slechte stukken ram worden eenvoudig genegeerd door linux.
Die gebruikt enkel het deel dat goed functioneert.
Maak eens een dualboot met linux.
Blijkt alles in orde, is je bios nog goed.
Je hardware?
Da's dan weer iets anders.
 
Laatst bewerkt:
geheugenlatjes..

geheugenlatjes..

L.S.

Heb gister'eindelijk systeemkast geopend..:Stof tot in het hart v/d proccesorventilator met droog,schoon kwastje'n stofzuiger ben ik 'n heel eind gekomen.
De 2e lat zat niet helemaal 100% vast 1 klemmetje btj.los..,'m eruitgehaald'n mijnheer loopt idd.niet meer vast tot nu toe'n alle players doen het+blijft niet meer hangen op moederscherm..
Dus mijn complimenten en petje af,Dank!
Als zo'n latje het niet meer doet=dat te zien en zijn ze dan definitief overleden of kan je'r nog iets mee??
Als ik mijn desktop onder'n tafel zet op'n krap metertje van mijn amp:moet ik danog isoleren met bijv.alufolie a/d onderkant tafel=hardhout gelakt of kan dat geen kwaad?
Wel bedankt voor de tip anders was ik daarmee waarschijnlijk ook de biete brug opgegaan,ben ik bang!
Ik heb'n soort geluidsaansluiting via mijn mamabord(msi maxtor),maar ook'n aparte geluidskaart;waar nu geen geluid uitkomt;via mamabord doet het geluid het wel! Is het niet/nooit en+en:eek:f moet je (hoe) er 1 uitzetten oid?
Mijn geluidskaart geeft wel'n soort brom als je de minijack erin stopt:maar audio krijg ik er niet uit tot nu!
Nou,bedankt en tot horens,

groet Simon
 
Als beide geluidskaarten actief staan geven ze vaak conflicten.
Hoewel ik nu mijn 1ste geluidskaartje nog steeds gebruik (2e computer nu waarop beide kaarten actief staan).
Normaal moet je de interne (onboard) kaart uitzetten voa het bios van je moederbordje.
De computer geeft geluid naar 1 kaart door, niet naar 2.
Wil je de andere kaart gebruiken (de losse kaart), dan kan je dit instellen via de mixer (rechtsklikken op het luidsprekericoontje naast de systeemklok rechtsonder in beeld, ergens op de taakbalk.
Hoe precies verschilt van besturingssysteem tot besturingssysteem.
Afhankelijk van de geluidskaart kan het nodig zijn de drivers ervan nog te installeren.

Als je versterker van een gewone stereoketen is zal het wel voldoende zijn die meter afstand.
Een truukje waaraan je kan zien hoe sterk het magnetis veld is is eenvoudig.
Zet je scherm of tv (als je nog een oude crt hebt staan) op dezelfde afstand en kijk naar het beeld.
Trekt dat scheef, dan staat het daar nog steeds in het krachtveld.
Zet maar eens een zware luidspreker vlak naast je scherm, je zal zien wat ik bedoel.
Ik weet niet of dat effect nog optreed bij de platte schermen van vandaag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan