Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste forum,

Ik zit nu met een wel eigenaardig voorval op mijn laptop Samsung NP550P7C met Win 8.1.

Weet ook niet precies of ik in dit topic moet plaatsen of onder hardware, maar ga hier mijn best doen om het probleem uit te leggen.

Allereerst, het probleem doet zich ENKEL voor op accuvoeding NIET op netstroom !!!!!

Wanneer ik op een forum-site ga, zoals dit forum of ook op het Ubuntuforum in NL of de website van de Bibliotheek hier, gaat mijn beeldscherm zéér snel flikkeren, echter.....als ik iets naar beneden scrol houd het op en heb ik weer een prachtig, normaal beeld.
Ook wanneer ik op een uitklapmenu klik (zoals bv "bladwijzers" in Firefox ) houd het geflikker meteen op.

Op andere websites (zoals van kranten, YouTube, en vele andere ) doet het fenomeen zich NIET voor.. Ook op de furums van GPS'en (TomTom of Mio forum) heb ik er geen last van.

Dir doet zich nu sedert ong. 1 maand voor. Ik dacht in eerste instantie dat het aan de accu ligt (heb ze dan ook volledig leeg gebruikt en volledig weer opgelaten met Laptop uitgeschakeld) maar doet het nog steeds.

Ik heb me het hoofd al gebroken hierover en de instellingen van energiebeheer meerdere malen veranderd doch niets helpt.....

Ik wilde daarstraks, daar ik nog een half jaar garantie heb met de laptop terug naar de winkel stappen, maar ik twijfel meer en meer of het wel aan de accu ligt...

Ik herhaal ; het is enkel op DIT forum, het Nederlands Ubuntuforum en de site van de Bib alhier. Tot nu enkel op deze sites (misschien ook op andere waar ik nog niet geweest ben ???? ). En als ik iets naar beneden scroll houd het ook op !!!

Adwcleaner en Ccleaner heb ik er ook al op losgelaten.......probleem blijft

Ik weet, het klinkt raar dus verklaar me aub niet meteen voor gek, maar het is wel zoals ik het beschrijf.

Ik wacht in ieder geval op jullie kundig advies voor ik hem terug naar de winkel breng (vermoed dat ik hem dan enkele weken moet missen) en ben ook bang dat de verkoper me op een eigenaardige manier gaat aankijken als ik het probleem uitleg...:lachen78:

Alvast dank

Morjos

Ps : merk daarnet, toen ik op "nieuwe discussie versturen" wilde klikken het fenomeen zich ook voordeed met het naar helemaal naar beneden scrollen......is ook nieuw voor me-m-
Ook de instellingen van beeldscher lossen niets op; die staan trouwens goed.
 
@Roller : Ik kon de helderheid van het scherm instellen op 60% (batterijvoeding wel te verstaan). Bij mij flikkerde het enkel op bepaalde sites (waaronder deze ;-( ).
Ik heb indertijd meteen de upgrade naar Win10 gedaan en sindsdien heeft het fenomeen zich niet meer voor gedaan.
Sinds enkele weken heb ik de batterij moeten vervangen (geen Samsung, maar van een webwinkel - 100€ goedkoper) en dat gaat tot nu toe nog prima.

U schrijft een fervent Samsung-koper te zijn...ieder zijn ding natuurlijk maar ik heb met Samsung enkel maar slechte ervaringen gehad en zo ook bijna iedereen in mijn naaste familie ( van TV's tot dure ijskasten en smartphones en deze laptop). Lijkt mij dat Samsung niet langer meegaat als 3 jaar...... ik koop niets meer van dit merk, maar ieder maakt dat natuurlijk voor zichzlf uit
 
Beste Skippy,

Zoals in mijn lang relaas leest heb ik wel als laatste stap in jan.2017 de batterij vervangen met een compatibele batterij van internet ( Battery street ). Misschien heb je het opgemerkt.....maar de beeldflikkering situatie op batterij voeding is gebleven op bepaalde websites ( IE ) en outlook maillijst. Bij flikkering op batterijvoeding stel ik dan maar de lichtintensiteit in op 25 % ...ik zal er maar moeten mee leven zeker. Naar fabrieksinstellingen zoals Samsung adviseer doe ik niet omdat ik dan ipv. Windows 10 , windows 8 terugkrijg. Kan ook gestart zijn bij de conversie van Windows 8 naar windows 10. een juiste datum kan ik er niet aankleven.
mvg Roller
 
Beste Skippy,

Zoals in mijn lang relaas leest heb ik wel als laatste stap in jan.2017 de batterij vervangen met een compatibele batterij van internet ( Battery street ). Misschien heb je het opgemerkt.....maar de beeldflikkering situatie op batterij voeding is gebleven op bepaalde websites ( IE ) en outlook maillijst. Bij flikkering op batterijvoeding stel ik dan maar de lichtintensiteit in op 25 % ...ik zal er maar moeten mee leven zeker. Naar fabrieksinstellingen zoals Samsung adviseer doe ik niet omdat ik dan ipv. Windows 10 , windows 8 terugkrijg. Kan ook gestart zijn bij de conversie van Windows 8 naar windows 10. een juiste datum kan ik er niet aankleven.
mvg Roller

Ja gelezen, maar misschien was het je ook opgevallen dat ik schreef: "keuze van de fabrikant is mogelijk een te krappe accu" Vervangen geeft dan niet de oplossing.
 
@Roller : Ik kon de helderheid van het scherm instellen op 60% (batterijvoeding wel te verstaan). Bij mij flikkerde het enkel op bepaalde sites (waaronder deze ;-( ).
Ik heb indertijd meteen de upgrade naar Win10 gedaan en sindsdien heeft het fenomeen zich niet meer voor gedaan.
Sinds enkele weken heb ik de batterij moeten vervangen (geen Samsung, maar van een webwinkel - 100€ goedkoper) en dat gaat tot nu toe nog prima.

U schrijft een fervent Samsung-koper te zijn...ieder zijn ding natuurlijk maar ik heb met Samsung enkel maar slechte ervaringen gehad en zo ook bijna iedereen in mijn naaste familie ( van TV's tot dure ijskasten en smartphones en deze laptop). Lijkt mij dat Samsung niet langer meegaat als 3 jaar...... ik koop niets meer van dit merk, maar ieder maakt dat natuurlijk voor zichzlf uit

Hier ook hele slechte ervaringen met Samsung apparatuur op uitzondering na de SSD schijfjes. De oudste is inmiddels ongeveer 4,5 jaar, dus afwachten wat hier de levensduur van gaat worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan