Windows 11 Restore points beperkt houdbaar

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
[Systeemherstel]

Na het installeren van de Windows beveiligingsupdate van juni 2025 zal Windows 11, versie 24H2 systeemherstelpunten maximaal 60 dagen vasthouden.
Als u een herstelpunt wilt toepassen, selecteert u Systeemherstel openen.

Herstelpunten ouder dan 60 dagen zijn niet langer beschikbaar. Deze limiet van 60 dagen geldt ook voor toekomstige versies van Windows 11, versie 24H2.

Eigenlijk al niet zo moeilijk, herstelpunt heb nog nooit gebruikt (heb ik uitgeschakeld)ik maak gewoon iedere 2 a 3 weken 2 back-up met acronis
als alles ok is verwijder de oudste back-up, er zijn altijd 2 of 3 weken tussen de 1 en de 2 backup ik heb zelden moeten de eerste terug plaatsen.en dat doe ik al sedert Iedere versie windows
ieder zijn mening.

Laatst bewerkt:
Wat heeft dit in godsnaam te maken met een systeemherstel topic?
Windows 11 heeft een ingebouwde functie om binnen 10 dagen na de upgrade terug te keren naar Windows 10, met behoud van gegevens.
Lijkt mij een beetje stom om te gaan formateren.
Jongens, jongens toch.
Om automatisch herstelpunten te maken in Windows 11, moet je eerst de functie Systeembeveiliging inschakelen. Windows maakt automatisch herstelpunten wanneer dat nodig is, en standaard doet het dit elke 7 dagen. Je kunt deze frequentie echter ook handmatig wijzigen.
Het zal mij worst wezen wat er na 60 dagen verdwijnt.
Zo doe je het:
Open het venster Systeembeveiliging: Zoek in het startmenu naar "Systeembeveiliging" of ga naar "Instellingen" > "Update en Beveiliging" > "Herstel" > "Systeemherstel".
Selecteer de gewenste harde schijf: Kies de schijf waarop je Systeembeveiliging wilt inschakelen.
Configurer Systeembeveiliging: Klik op "Configureren" en selecteer "Systeembeveiliging inschakelen".
Stel de maximale schijfruimte in: Gebruik de schuifregelaar om te bepalen hoeveel ruimte Systeembeveiliging mag gebruiken.
Toepassen: Klik op "Toepassen" om de wijzigingen op te slaan.
Systeemherstel en terug keren naar de vorige versie daar heb ik mijn buik van vol, er altijd wel een programma die het niet meer doet, in feite je moet kiezen wat je wil verder doen met de 10 of de 11

Terug
Bovenaan