Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een system back-up gemaakt op een externe drive, dat lukte heel goed.

Maar als nu mijn originele harde schijf niet meer kan starten en dan de back-up wil restoren hoe doe ik dat?
 
je kan in Aomei Backupper bij "utilities" een "bootable media" maken , een cd of dvd of usb en dan kan je daarmee opstarten om een image terug te zetten...
je zal dan wel in je bios moeten instellen om eerst op te starten van cd of usb...
normaal gezien kan je in je bios instellen welke volgorde moet aangehouden worden om op te starten , staat b.vb. je cd/dvd speler als eerste ingesteld dan kun je dat soms zelfs horen dat er eerst wordt gecheckt , zelfs als er niks inzit...
 
door Windows 10 opnieuw op te starten via Start / Aan/uit / Opnieuw opstarten terwijl u de Shift – toets ingedrukt houdt. De geavanceerde opties worden zichtbaar voordat Windows 10 opstart. Kies voor Problemen oplossen / geavanceerde opties / Systeemherstel
 
vraagsteller heeft een "image" gemaakt met "Aomei Backupper" , en zijn vraag betreft dus deze software...
met uw methode doe je een systeemherstel van Windows zelf , zijn vraag ging erover dat bij het falen om op te starten ( b.v. als je niet meer kan booten of als je HD defect is ) , hoe je dan die "image" moet terugzetten.
 
kijk : een "image" is een exacte kopie van ofwel je systeem , je partitie of zelfs je ganse harde schijf , dat kan je zelf bepalen.
is je harde schijf plots defect ? je plaatst een nieuwe , en met een boot cd of usb van Aomei zet je die "image" terug en na een uurtje ( afhankelijk van hoe groot die image is ) is je systeem weer werkzaam net zoals op het moment van het nemen van die "image"...
kan je pc niet meer booten , zit je met een virus , is je Windows corrupt : geen probleem , je zet gewoon die "image" terug.
ik hoop dat het nu een beetje duidelijker is ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan