Windows 11 Programma's de-installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij het de-installeren van programma's met behulp van Windows, blijft altijd ontzettend veel rommel achter.
Zijn er de-installatie programma's die dit beter doen of programma's die deze rommel kunnen detecteren en verwijderen?
 
Waar haal je die bewering ?
In mijn (recente) ervaring is dat niet zo... oude versies van Windows hadden inderdaad dit probleem maar met 10 en 11 is dat niet meer het geval. Tenminste niet met goed geschreven programma's.

Sommige freeware/shareware apps gaan nog wel eens in de fout bij het 'opruimen' maar meestal geeft dit geen problemen.

Om op je vraag te antwoorden : ja, die bestaan maar zijn risicovol en weinig transparant in het gebruik. In het beste geval krijg je met het frequent scannen met vb. CCleaner problemen met apps die het eensklaps niet meer doen, niet meer starten of crashen.
Wij adviseren hier al lang op dit forum om daar van weg te blijven.
 
Overigens : vermijd programma's te moeten desinstalleren door nieuwe apps eerst te testen in Windows Sandbox !
Werkt in Win10 en 11 vlekkeloos en dan kan je zoveel testen en experimenteren als je wil zonder je systeem te bevuilen.
Enkel wat je prima vindt en zult gebruiken installeer je dan in je OS.

Zo doen wij het hier bij PCTuts alleszins ... mijn Windows zou er lief uitzien ondertussen mocht ik dat niet doen en het is zo veel minder bewerkelijk dan het terugzetten van system restores / back-ups of clones ...
 
Bedankt voor de goede raadgevingen.

PS: Telkens wanneer ik na het verwijderen van een programma "Everything" er naar laat zoeken vindt die een massa verwijzingen naar het "verwijderde" programma terug.
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Ook ik gebruik RevoUninstaller tot volle tevredenheid. En ik ben er zeer blij mee. Die gebruikt in eerste instantie de deïnstallatietoepassing van het te verwijderen programma. Maar als je vervolgens nog eens op 'scannen' drukt haalt die bij mij er inderdaad nog zeer dikwijls = meestal restrommel uit die je dan alsnog kunt verwijderen. En dat is bij mij op twee windows 7 computers maar ook op de twee windows 11 computers.
 
Ook ik gebruik RevoUninstaller tot volle tevredenheid. En ik ben er zeer blij mee. Die gebruikt in eerste instantie de deïnstallatietoepassing van het te verwijderen programma. Maar als je vervolgens nog eens op 'scannen' drukt haalt die bij mij er inderdaad nog zeer dikwijls = meestal restrommel uit die je dan alsnog kunt verwijderen. En dat is bij mij op twee windows 7 computers maar ook op de twee windows 11 computers.
Ik heb de PRO versie en als op op grondig verwijderen druk zou je niks meer moeten vinden.
 
Beste aardbei, ook ik heb de Pro versie 3.2.1 maar zie geen 'grondig verwijderen'. Wel, De-installeren, Snel de-installeren en Geforceerd de-installeren. Maar meer aandacht moet er hier niet aan besteed worden hoor. Het werkt grondig en dat is voor mij voldoende. Groeten.
 
Ik gebruik ook al jaren RevoUninstaller, de Pro versie, en ben er erg tevreden over. Nooit problemen mee gehad en als je ziet hoeveel restanten er achterblijven na een de-installatie, hij verwijderd alles daarvan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan