Windows 10 Installeren programma lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Allemaal,
Ik heb voor mijn navigatie update een programaatje moeten downloaden van Opel. Als ik deze echter op mijn PC wil installeren krijg ik binnen 2 seconden de melding installatie niet voltooid en het groene balkje blijft vast staan dan. Zelfde programma op laptop geinstalleerd en werkt daar wel. Beide draaien op Wndows 10 Pro en hebben AVG internetsecurity. Het uitschakelen van AVG helpt niets. Wat kan hier verder de oorzaak van zijn?
Alvast bedankt voor het meedenken.

Rob
 
Qtex was me te vlug af, maar hier vind je een goeie uitleg van Porrelaar in ' #12 ':

 
een in place upgrade (herstel) start je op doordat je de setup.exe aanklikt vanaf een opstartbare usb stick waar dat dus de Windows 10 20H2 installatie bestanden opstaan en dit vanuit de verkenner..
heb je gene stick bij de hand dan kun je ook gewoon de Windows 10.iso mounten via de verkenner en vervolgens vandaar de setup.exe starten ..
neem er nota van dat eenmaal deze in-place upgrade gestart werd je deze niet mag onderbreken..ook zal je systeem meermaals opnieuw starten ...eenmaal deze in-place upgrade gedaan is start vervolgens je systeem gewoon verder op en kan je deze weer gebruiken ..
*je dient er op te letten dat je alles wenst te behouden betreffende je programma's en instellingen zodat je niets verliest ..
Ik moet dat even op mijn gemak gaan uitzoeken. Zal eerst even backup van huidige systeem maken. Kom hier op terug zodra ik tijd heb gehad om opstartbare USB te maken en dan et herstel uit te voeren. In ieder geval alvast bedankt voor de uitleg en gedane moeite.
 
Helaas is er dus in Windows 10 geen enkele mogelijkheid om systeem te herstellen zonder aps die niet origineel op de PC stonden te behouden (dit na contact met Microsoft hulpdesk!)
Dus uiteindelijk nieuwe installatie uitgevoerd ( wel kopieen gemaakt van documenten, mailcontacten,foto's, enz enz. Probleem van niet kunnen installeren Opel update programma is hiermee opgelost, er zat dus vermoedelijk een fout in Windows na een update, ook dit besproken met Microsoft hulpdesk.
Iedereen die hier gereageerd heeft nog bedankt voor meedenken!
 
er zijn 2 manieren een Windows te herstellen met behoud van alles ..denkelijk had jij het met iemand te doen van de Microsoft helpdesk die voor de gemakkelijkste weg koos en je gewoon een nieuwe verse installatie aanbeveelde..

via een in-place upgrade kan men wel degelijk de Windows systeembestanden vernieuwen met behoud van alles .
ook via een dism.exe kan dit ...
*meermaals toegepast op de hier binnen gebrachte systemen en telkens met succes ... m.a.w. zonder ook maar iets te verliezen van persoonlijke instellingen , bestanden of software ..
 
Helaas is er dus in Windows 10 geen enkele mogelijkheid om systeem te herstellen zonder aps die niet origineel op de PC stonden te behouden (dit na contact met Microsoft hulpdesk!

Ik lees toch goed : "geen enkele mogelijkheid om systeem te herstellen zonder aps die niet origineel op de PC stonden te behouden" - TS wou de apps die door hem zelf zijn toegevoegd niet behouden. Dus heeft hij toch precies wat hij wou ?!
 
die was er wel! ' een in-place upgrade ' ... maar ja het kalf is verdronken ... it's a shame!
Heb dus die in-place gedaan en alle programma's die je na een windows installatie hebt geinstalleerd zijn dan weg! Je krijgt dus eigenlijk gewoon weer de PC terug zoals hij bij aanschaf was. Bijvoorbeeld in mijn geval staan alle door HP programma's er weer op ( die ik dus weg had gedaan na aankoop) maar progranna's zoals AVG en True Image waren gewoon weg.
 
Ik lees toch goed : "geen enkele mogelijkheid om systeem te herstellen zonder aps die niet origineel op de PC stonden te behouden" - TS wou de apps die door hem zelf zijn toegevoegd niet behouden. Dus heeft hij toch precies wat hij wou ?!
Nee had het liefst alles behouden, maar dat schijnt dus echt niet mogelijk te zijn. Heb ook google hier volledig op na gezocht.
 
Toch wel, zoals hierboven door verschillende van mijn collega's uitgelegd.
Je kan een paard wel naar het water leiden, maar je kan het niet verplichten te drinken (zoals Van de Lanotte ooit zei ...)

Je hebt misschien bij andere raadgevers ook verwarring gesticht door te blijven refereren naar "herstellen zonder apps te behouden", terwijl je nu zegt dat je precies het tegenovergestelde nl. "herstellen en wel alle apps behouden" wou ...:eek:
 
Heb dus die in-place gedaan en alle programma's die je na een windows installatie hebt geinstalleerd zijn dan weg!
je heb een in-place upgrade (herstel ) gestart maar duidelijk een verkeerde keuze gemaakt ...
ik herhaal dat men via een in-place upgrade ( herstel) alles kan behouden ook de door u geinstalleerde software .
 
Sommige programma’s moet je activeren met een e-mail en wachtwoord dat serie nr is gelinkt aan een e-mail adres dat kan je wel na kijken welke programma’s er in voor aanmerking komt
 
Babel-taal: :confused:
"Helaas is er dus in Windows 10 geen enkele mogelijkheid om systeem te herstellen zonder aps die niet origineel op de PC stonden te behouden"
Helaas is het dus niet mogelijk om Windows 10 te herstellen en de eigen apps te behouden.
Waaruit blijkt dat Rob1952 de eigen apps wel wil behouden.
 
Helaas is er dus in Windows 10 geen enkele mogelijkheid om systeem te herstellen zonder aps die niet origineel op de PC stonden te behouden (dit na contact met Microsoft hulpdesk!)
Men kan toch een herstelpunt gebruiken om een systeemherstel te doen, programma's die na het maken van dat herstelpunt geïnstalleerd zijn staan er dan niet meer op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan