E-mail probleem verzenden mail vanuit Thunderbird

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo, gisteren het 2 stappen authenticatie ingeschakeld in Google(gezien ze die toch automatisch zouden inschakelen op 14dec).
je kon ook een vinkje aankruisen om dit niet op dit apparaat niet toe te passen, wat ik ook heb gedaan. om niet altijd die 2 stappen te moeten uitvoeren dacht ik.
maar nadien kon ik geen mail meer versturen in Thunderbird via mijn Gmail-account, er werd steeds om mijn wachtwoord gevraagd en gevraagd om de smtp-server na te zien.
de instellingen zijn niet veranderd en stonden allemaal juist.
met mijn Telenet-account lukte het wel om mail te versturen.
ik heb dan mijn Gmail-account verwijderd en dan terug toegevoegd. alle stappen doorlopen alsook de 2 stappen authenticatie moeten toepassen(met sms).
vinkje "niet op dit apparaat toepassen" dan niet aangekruist. maar het probleem blijft.
2 stappen authenticatie weer uitgeschakeld in Google en kan weer mails versturen vanuit mijn Gmail-account in Thunderbird.
met Outlook 2019 had ik geen problemen. 'k heb twee mailprogramma's in geval er eentje niet meer werkt, maar gebruik meest Thunderbird.
die authenticatie is voor een betere veiligheid bedoeld, dus moet er toch ergens een instelling zijn die ik moet veranderen, maar welke.
ofwel zijn Thunderbird en Google geen al te beste maatjes :) .
graag wat advies of tips als het kan aub.
mvg
V.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan