Opgelost Probleem ondertiteling film

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Ik heb een film met Engelse ondertitels. Die heb ik met SubtitelEdit laten vertalen naar Nederlands. Mooie leesbare SRT file.
Nu wilde ik met MKVToolnix de film en ondertitel samenvoegen. De Engelse titels verwijderd. Nederlandstalige als actief gezet.
Programma gaf 100% aan zonder fouten. De titel staat netjes vermeld, maar speelt niet af. Naam is dezelfde van film.
Als ik zie naar het origineel : Engelse tekst word ook niet weergegeven. Zie aan de srt file niets waaruit zou blijken dat hij niet weergeven word.
Wat loopt er mis?
 
Laatst bewerkt:
Vlc doet het niet. Wondershare ook niet. Mediaplayer, nope.
Als je ondertitels aanstipt, zie je dat ze ingeschakeld zijn, maar doen het om onbekende redenen niet.
Geprobeerd met andere film, Titels uitgehaald, Alles verwijderd die verwijst naar de titels. Tenslotte weer samengebracht. En (een andere) doet het wel.

Tot slot, uit een heel andere film de titel opgeslegen. Dan gekoppeld met dit bestand. Die titel is wél te zien ondanks dat de vertaling van een ander is.
 
Laatst bewerkt:
En als je de SRT er gewoon bijzet, eventueel vanuit menu (VLC of...) ook kiest mee af te spelen, werkt het dan?
Dan weet je het bestand zelf al dan niet ok is.
 
En als je de SRT er gewoon bijzet, eventueel vanuit menu (VLC of...) ook kiest mee af te spelen, werkt het dan?
Dan weet je het bestand zelf al dan niet ok is.
Heb ik allemaal al geprobeerd. Zopas een totaal andere film genomen en de titels daar bijgezet en spelen ook daar niet af.
Dus het is wel zeker dat de ondertitels het probleem zijn.
 
Er schijnt een verschil te zijn in HVEC (wist ik ook niet) (is meer gericht op 4k)

1710240209319.png
 
Dat heeft enkel met encoding en decoding te maken, niet met ondertiteling.
Bit is dan de gebruikte bitrate hiervoor, ook niks met ondertiteling te maken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan