Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een laptop Toshiba Satellie met geïnstalleerd geheugen van 2,00 GB en 64 bits. Er staat Windows 8.1 op en is goedgekeurd om windows 10 te installeren, doch ik heb plaatsgebrek. De schijf bedraagd maar ongeveer 22 GB. Er is bijna niets opgeslagen op de schijf en die toont bijna vol.
Is dit normaal dat daar geen Windows kan worden geïnstalleerd?
 
zoals Lana al vermeld kun je enkel upgraden naar Windows 10 indien jij dus eerst deze terug zet naar de fabrieksinstelling zodoende dat er ruimte vrij komt op de SSD 32gb eMMC

*waarom dat jij maar een 21gb ter beschikking heb terwijl de specificaties aangeven dat er een SSD 32gb eMMC aanwezig zou moeten zijn !

*nadeel van het terug zetten naar een fabrieksinstelling is dat je dus alles verliest wat er op deze SSD aanwezig is ... maar dit is de enige mogenlijkheid om over te gaan naar de Windows 10

Zie post #7. Recovery heeft ook plaats nodig e....
 
Mijn netbookje heeft een 32GB eMMC kaartje als harddisck zitten en dat is al heel krap om up te daten naar Win 10. Dus als jij met nog 10GB minder wil gaan updaten naar Win 10 ga je met een kale netbook moeten trachten up te daten. Er gaat niets, maar dan ook niets meer dan een kale Win 7 mogen opstaan voor je begint.
 
Een netbookje is in principe niet bedoeld als hoofd pc, maar als klein handzaam, draagbaar, licht computertje voor onderweg.
Een laptop heeft in principe deze functie niet meer. Hoewel hij daar wel ooit voor ontworpen was, maar inmiddels zijn er betere alternatieven.
Daarom is de laptop doordat hij mobiel is tegenwoordig een goede vervanger voor de thuis pc. Maar dan zal daar toch een schijf van minimaal 128Gb in moeten zitten om daarmee serieuze dingen mee te gaan doen en een klein beetje op de toekomst voorbereid te zijn.
 
Ja, is gekocht geweest in de Mediamarkt in Kortrijk en er was een klever op dat hij geschikt was voor Windows 10.

Als Mediamarkt dit beweert, wetende dat er op dergelijke toestellen 2 jaar garantie zit, dan terugbrengen die handel. Ofwel Mediamarkt vragen de update voor U uit te voeren. Ze deden dit toch gratis!
 
Ja, is gekocht geweest in de Mediamarkt in Kortrijk en er was een klever op dat hij geschikt was voor Windows 10.

men gaat hier er dan wel van uit dat men de upgrade naar Windows 10 doet voordat men dus de SSD met de Windows 8.1 aanwezig gaat gebruiken ... zoals eerder al vermeld dient Bernard eerst de Windows 8.1 weer terug te zetten naar de fabrieksinstelling om te kunnen upgraden naar de Windows 10 .
*nadat de upgrade gedaan is dient er dan een schijf opruiming toegepast te worden zodat de Windows.old verwijderd word .
 
Ik heb een brief geschreven zodat die persoon die brief kan tonen in de Mediamarkt en ik wacht nu op nieuws wat ze zullen doen. Ik hou je op de hoogte.
Groetjes.

men gaat hier er dan wel van uit dat men de upgrade naar Windows 10 doet voordat men dus de SSD met de Windows 8.1 aanwezig gaat gebruiken ... zoals eerder al vermeld dient Bernard eerst de Windows 8.1 weer terug te zetten naar de fabrieksinstelling om te kunnen upgraden naar de Windows 10 .
*nadat de upgrade gedaan is dient er dan een schijf opruiming toegepast te worden zodat de Windows.old verwijderd word .
 
een brief die gericht is aan Media Markt en dit terwijl het een nalatigheid is van de gebruiker zelf ...want het is de gebruiker zelf die de Win8.1 diende te upgraden naar Windows 10 en dit diende hij of zij te toen de eerste keer dat deze werd opgestart ...
echter begrijp ik het probleem niet !
waarom word de Windows 8.1 niet eerst weer naar de fabrieksinstelling gezet als men zo graag de Windows 10 wenst te gebruiken ...
*men dient zich er bij neer te leggen dat men de bestanden ,programma's die nu aanwezig zijn op de Win8.1 niet kan behouden .. en dit gewoon door het feit dat de SSD te vol is !
 
Maar een Windows 10 installeren op een schijfje van 22 GB; kan dit wel??


een brief die gericht is aan Media Markt en dit terwijl het een nalatigheid is van de gebruiker zelf ...want het is de gebruiker zelf die de Win8.1 diende te upgraden naar Windows 10 en dit diende hij of zij te toen de eerste keer dat deze werd opgestart ...
echter begrijp ik het probleem niet !
waarom word de Windows 8.1 niet eerst weer naar de fabrieksinstelling gezet als men zo graag de Windows 10 wenst te gebruiken ...
*men dient zich er bij neer te leggen dat men de bestanden ,programma's die nu aanwezig zijn op de Win8.1 niet kan behouden .. en dit gewoon door het feit dat de SSD te vol is !
 
de Emmc SSD is 32GB
nadat de eigenaar de fabrieksinstelling heeft toegepast dient hij of zij de recovery partitie te verwijderen en deze niet toegewezen ruimte aan de C toe te voegen hier door word de partitie waarop dus de Win8.1 staat maximaal 31,35GB en kan er geupgrade worden naar de Windows 10
*onder voorwaarde dat de Windows 8.1 dus terug gezet word naar de fabrieksinstelling en dat er minstens 20 GB vrije ruimte aanwezig is voor het upgraden naar Windows 10 x64 bit
**er dient minstens 15GB vrije ruimte aanwezig te zijn indien men een 32 bit systeem gebruikt en upgrade naar Win10 23bit
***er kan niet geupgrade worden naar een 32 bit versie indien men dus een 64 bit versie gebruikt !
****het verwijderen van de recovery partitie is blijvend deze kan je niet weer voorzien tenzij je dus eerst een image maakt van de gehele Emmc SSD waarop de huidige Win8.1 aanwezig is .
 
Bedankt Qtex voor de mooie uitleg. Misschien doe ik het dan voor deze persoon.
Groetjes.


de Emmc SSD is 32GB
nadat de eigenaar de fabrieksinstelling heeft toegepast dient hij of zij de recovery partitie te verwijderen en deze niet toegewezen ruimte aan de C toe te voegen hier door word de partitie waarop dus de Win8.1 staat maximaal 31,35GB en kan er geupgrade worden naar de Windows 10
*onder voorwaarde dat de Windows 8.1 dus terug gezet word naar de fabrieksinstelling en dat er minstens 20 GB vrije ruimte aanwezig is voor het upgraden naar Windows 10 x64 bit
**er dient minstens 15GB vrije ruimte aanwezig te zijn indien men een 32 bit systeem gebruikt en upgrade naar Win10 23bit
***er kan niet geupgrade worden naar een 32 bit versie indien men dus een 64 bit versie gebruikt !
****het verwijderen van de recovery partitie is blijvend deze kan je niet weer voorzien tenzij je dus eerst een image maakt van de gehele Emmc SSD waarop de huidige Win8.1 aanwezig is .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan