Hardware PC voor audio productie (schermstijlen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

GuntherM

Steunend lid
Vip Lid
Hi Allen,
ik heb mij een klein pc'tje geassembleerd. Met een oudere i7 9450 CPU, vierde generatie.
En dat draait perfect, wel voor een groot deel debloated. Dus weinig onnodige bagage bij dat ding.
Ik doe vooral muziekproductie, mixing en mastering. En ik ben dan ook op zoek naar een 32inch monitor.
IPS paneel, en ik had graag een curved monitor gehad. Maar volgens onze mensen in pro mix academy raden ze mij dat af.
Wat vinden jullie er van? Zijn er hier mensen die zich ook bezig houden met muziek productie? En zo'n gebogen scherm hebben?
Bedankt.
 
Windhoos 10 in zijn blootje, weg spyware, weg apps waar ik nooit om gevraagd had. Deze pc dient maar voor 1 ding, en dat is met muziek mixen, re-mixen.
 

Bijlagen

  • IMG_2367.JPG
    IMG_2367.JPG
    65.2 KB · Weergaven: 73
Euh, het feit dat er veel met "tabellen" gewerkt wordt, in de DAW noemen we dat tracks. En regions.
Ondertussen al aan de weet gekomen, dat de kromming af hangt van de straal (R) bvb R1000 is een flinke bocht en ongeschikt.
En de ene vraag, roept dan weer meerdere vragen op. Game monitor? Of gewone monitor, ik heb hier geen boodschap dat een GtG 0,5ms heeft. Wel een hogere refreshrate, en een beeld dat helder is, maar ook niet te.
En dan nog een belangrijke, Werken met één groot scherm, 34inch of beter 2x 27inch schermen. Plaats heb ik hier aan mijn werkmeubel genoeg, Twee meter op 60cm nu staat er een Mac 24" op, maar die moet weg, is een v7,1 en die wordt te traag waarvoor ik hem gebruik. Ook is de vraag, of bij 2 schermen de kijkhoek geen roet in het eten gooit?
Wat zijn jullie ervaringen met schermen? ISP of VA of andere technieken? OLED niet, dat heeft mijn bankrekening niet zo graag dat soort aankopen.

Als ik zo de reviews af loop op youtube, dan komen deze displays vaak terug.

GIGABYTE M27Q 27" Gaming Monitor
HP 27f 27" 4K Ultra HD Monitor
Dell S2721DGFA 27" Gaming Monitor

De prijs setting is ongeveer 500€ per monitor, of iets van een 600€ voor een 32 of 34inch.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan