Windows 10 PC automatisch afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen,

Ik zoek al een tijdje een gratis programmaatje, waarmee ik mijn Laptop automatisch kan laten afsluiten b.v. wanneer het OS (Windows 10) een bepaalde tijd niet meer actief is (energiebesparend). Ik had "AutoOff"gevonden, maar dat voldoet helaas niet, omdat ik het programma steeds opnieuw weer moet instellen. Wie weet een gratis en een eenvoudig te bedienen programmaatje, die wat goed is te gebruiken? Ik hoor het nog graag.
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen

@truus22 Beste TS, wij betreuren dat er postings komen die verwijzen naar wat je NIET wil, nl. het afsluiten op een vooraf bepaald moment. Dat is het geval met de suggestie van #6 en spijtig genoeg nu ook weer met #16... Daar bereik je dus je doel niet mee.

De enige, simpele en volledig aan je wensen voldoende suggestie zit in #4 en nogmaals uitgelegd in #8, beide van @DDragon80 .
Ik zie dat je die wilt proberen en we zijn dan ook zeer geinteresseerd om van jou te vernemen of je het hebt gevonden en uitgevoerd.

ik heb eens gezocht in de app store van windows 10 en ik vond deze --> Afsluiten (shudown) https://www.microsoft.com/store/productId/9N8KN5GJ7L99
hier een screemprint
je doet er mee wat je wild met deze info

1630320298866.png

Ook deze moet je 'instellen voor gebruik' en dat is nét wat de TS niet wil ... Hij wil altijd een welbepaalde, maar niet wijzigende periode van inactiviteit laten volgen door een shutdown. Als die tijd altijd dezelfde is, is er géén reden te bedenken waarom de settings van Windows die precies dat doen niet voldoende zou zijn.
Eénmaal instellen en vergeten ... zie #4

Bedankt voor jouw reactie Brockie01. Ik heb Wilde shutdown inmiddels werkend op mijn Laptop. Ik heb hem dusdanig ingesteld, dat hij bij 20 minuten inactiviteit dient af te sluiten. Daarvoor heb ik "Bij rust" op 20 minuten ingesteld, echter nadat die 20 minuten verstreken zijn, gebeurt er helaas niets. De Laptop sluit niet automatisch af. Dat 2x herhaald. Conclusie moet dus helaas zijn: Werkt niet naar behoren. De overige functies overigens wél, maar juist die ene functie die ik graag wil activeren werkt niet. Of doe ik iets fout ???
Groet,
Cor

@truus22 Kun je mij en DDragon80 eens uitleggen waarom je de enige, simpele en goed werkende oplossing die standaard in Windows 10 zit (!!!) blijkbaar pertinent weigert te proberen of uit te voeren ...

Zie #4 - is nu al ETTELIJKE keren naar voren geschoven en elke keer weer straal genegeerd.
Is dat te simpel en te makkelijk misschien ... ? Moet alles voor jou een probleem zijn waarvoor onbetrouwbare extra software bovenop Windows wordt geploft ?

Nou ja PhilipV en Dragon80. ik begrijp nu dat ik irritatie bij jullie heb veroorzaakt en dat spijt mij, want ook al hebben jullie misschien niet die indruk; ik waardeer de suggesties die ik kreeg wel degelijk en ben er ook dankbaar voor. Het is ook wel zo, dat ik niet iedere suggestie meteen op waarde weet te schatten, zoals ook het geval was bij de suggesties die ik van Dragon80 kreeg. Inmiddels ben ik er wel achter, dat de Dragon methode waarschijnlijk de simpelste en best werkende optie is en middels heb ik die voorgestelde energie instellingen van Dragon op mijn Laptop geëffectueerd. Nogmaals mijn excuses en ik hoop dat ik zodoende de irritatie enigszins heb kunnen wegnemen. Met vriendelijke en respectvolle groet,
Cor Jansen

DDragon 80, begrijpend lezen is nochtans een onderdeel dat gegeven word op school, maar blijft toch wel lastig voor velen.
Beste cve, wat ze tevens op school wordt geleerd (hopelijk) is wanneer t of d of dt achteraan een werkwoord staat, blijkbaar wel lastig voor héééééééééél velen. :lol:
Dit geldt zelfs voor wie een spellingscontrole bij de hand heeeft (in tekstverwerkers wordt het ingebouwd louter als versiering)

@truus22 Het is niet zozeer om onze frustratie te doen hoor ! Maar vooral omdat je de échte oplossing op die manier zou kunnen mislopen en daarvoor zijn wij, beheerders en bezoekers, niet hier hé ... Als een bericht omhoog schuift in het lijstje van tussenkomsten wordt het vaak over het hoofd gezien - en dat zou - zeker in zo'n simpele case als deze - toch zonde zijn.

Dit geldt zelfs voor wie een spellingscontrole bij de hand heeeft (in tekstverwerkers wordt het ingebouwd louter als versiering)
Hihi, grammaticaal is hiermee nochtans ook één en ander niet helemaal in de haak.
Taalkundig zou het moeten zijn : "Dit geldt zelfs voor diegenen die een spellingscontrole bij de hand hebben"
"voor wie" is een gallicisme (afkomstig van het Engelse 'for whom') ... Maar gelukkig is het daar op dit forum niet om te doen. ;):cool:o_O

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan