Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een Hp laserprinter ( model 4000, werkt perfect ) gekregen deze heeft als aansluiting Parallelpoort en een com poort . Opmijne nieuwe pc is de com bezet en de andere heb ik niet ( vista pc quadcore ) , ik leest nu dat het mogelijk is deze met een kabel na usb te verbinden (+ - prijs 15 € ) , mijn vraag is heeft er al iemand ervaring mee , het zou ook ideaal zijn voor mijne laptop want ik heb 3 toners zwart bij gekregen gratis .
 
werk normaal prima, enkel moet je uw printer een usb poort toewijzen.
Normaal is hier bij deze kabel een cdje met speciale software hiervoor.
Anders eigenschappen van printer en daar uw usbpoort toekennen.
 
Als je printer beschikt over een netwerkpoort , dan zou ik daar zeker van profiteren.
Je kan een switch aansluiten op je router, dit kost ook een kleine 20 euro.
Zo heb je 5 of 8 poorten bij in je netwerk en kunnen alle PC's op deze printer afdrukken.

Eventueel kan je voor de PC's een gigabit switch voorzien, zo gaat het kopieren van files tussen de PC's een pak sneller, een gigabit switch heeft wel een prijs van 40 a 80 euro. zo gaat het kopieren over't netwerk een pak sneller.

voor het bijzetten van een switch is geen extra configuratie nodig, gewoon aansluiten op een poort van de router en de toestellen ook aansluiten op de switch.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan