Windows 10 Overbodig programma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

albert.1946

Steunend lid
Vip Lid
Beste lezers

Ik gebruik Windows 10 ( laatste versie) met een Draytek router en een USB netwerkaart Edimax

Bij het opschonen van programma's zie ik volgende zaken en ik vraag me af of deze nog wel nodig zijn ( vroeger had ik een linksys router)

- Cisco EAP - FAST module
- Cisco LEAP module
- Cisco PEAP module

Weet iemand of deze prgramma's verwijderd mogen worden ?

Alvast mijn dank

Albert
 
Wat is je reden om die eventueel te willen verwijderen ?
Heb je problemen ... ?

Je kent het gezegde toch : probeer niet te repareren wat niet stuk is ? (don't fix what ain't broken)

Ik zou me daar geen zorgen over maken tenzij je goede redenen hebt. Het zijn onderdelen van je router want dat is nu eenmaal het domein waarin CISCO aktief is. Ik vind op het net dat je ze mag verwijderen als je zeker bent dat je geen CISCO produkt gebruikt ... maar dat is een software-leverancier voor zovééél merken dat er kans is dat je huidige Draytek het zonder die programma's niet meer doet... Ofwel is het een overblijfsel van je Linksys en dan zou het wel weg mogen.

Een check die je kan doen : zie je een 'proces' dat naar die programma's verwijst als je PC draait (Taakbeheer ...) ? Als dat zo is, dan worden ze ook opgestart en zijn ze dus zeker gelinkt met je huidige router.
 
Ik vermoed niet dat die software iets te maken heeft met je huidige router of netwerkapparatuur? CISCO blijft redelijk bij zichzelf. Een beetje te vergelijken met Apple. Maar die modules gaan ooit wel voor iets gediend hebben. Remote toegang ofzo...(?) Als ik van jou was, liet ik ze gewoon staan.
 
"EAP-Fast" is een afkorting voor "Extensible Authentication Protocol-Flexible Authentication via Secure Tunneling" Net als de Cisco EAP-FAST-module zijn ook de Cisco PEAP-module en de Cisco LEAP-module gebruikelijk. Om specifiek te zijn, voor de Cisco PEAP-module staat "PEAP" voor "Protected Extensible Authentication Protocol", een joint venture tussen Microsoft, Cisco en RSA voor veilige TLS-tunneling met PKI-certificaten als authenticatie. Voor de Cisco LEAP-module betekent "LEAP" "Lightweight Extensible Authentication Protocol", dat de rotatie van WEP-sleutels voor draadloze codering mogelijk maakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan