Outlook outlook beter te beveiligen door SSL/TLS aan te vinken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stafke

Steunend lid
Vip Lid
Beste,
kreeg van Telenet 2de bericht, om mijn outlook beter te beveiligen door SSL/TLS aan te vinken
maar kan dat niet vinden onder accountinstellingen. staat nergens serverinstellingen. draait op Office prof.Plus 2016.
Mijn andere pc, gewoon Office 2016 daar staat onder serverinstellingen SSL/TLS wel aangevinkt.
Telenet kan niet helpen, is geen Telenet product (logisch)
Ik ben nu al zoveel jaren outlook gewoon.
Werk met 2 vaste pc's
Stafke
 
Tablad bestand - Accountinstellingen - Accounts toevoegen of verwijderen - tabblad email - selecteer uw account - klik op wijzigen - rechts onder "meer instellingen" tabblad geavanceerd - zie nu hieronder

1646934471403.png
 
Al eens je Outlook 'hersteld'? Of gewoon je Office opnieuw installeren? Ik ga er van uit dat je MS Office 'corrupt' kan zijn.

Nee, gewoon alles op IMAP instellen, met de correcte poorten. Dat zal al veel doen in deze situatie. Alles lijkt wel in orde te zijn, buiten zen instellingen. De fouten en problemen sturen ook in die richting.

Hoewel een herstel ook geen kwaad kan, is het waarschijnlijk niet nodig.
En zoals de TS voorstelde, een andere/nieuwe Office gaat hier ook niets aan veranderen. Concept blijft hetzelfde.
 
J.W. is niet de TS! En ik vermoed dat TS wel al IMAP gebruikt (meerdere PC's).
Alleen kan hij op 1 toestel SSL/TLS niet 'aanvinken' (wegens niet meer 'aanwezig'). En dit moet toch altijd kunnen bij een correct functionerende mail-app, toch?
 
Ow... ik zie het. Mijn fout. Dacht dat die screenshot van de TS was... los over gezien.
Zou wel helpen als de TS een (of meerdere) screenshot zou nemen van de situatie waar de problemen zich voordoen.

Lijkt me toch dat die ergens in de GUI iets over het hoofd ziet ofzo... manueel of advanced instellingen...
 
WIVY, ik weet het, maar vandaag is iemand langs geweest en heeft alles nagekeken en volgens haar klopt al wat er
is ingegeven en moet ik afwachten tot Deadline, 25/O3..
Heeft er dan niemand anders dat bericht gekregen?
Het is geen fake bericht want ik heb met TELENET contact opgenomen, Microsoft is geen Telenet product.
 
beste specialisten, want ik ben echt maar een leek, bedankt dat jullie zoveel moeite doen om het probleem op te lossen.
Ik wacht nu even af, want wat ik wel speciaal vind, op mijn andere PC (Medion) kan ik alles instellen en aanvinken wat gevraagd
wordt door Telenet en ook daar krijg ik die mail, dat ik moet aanpassen voor 25 0/3.
ik houd jullie op de hoogte.
 
Hadden we die mail maar meteen te zien gekregen !!!
Begrijpend lezen is blijkbaar een kunst.

Er staat duidelijk in dat Telenet dit enkel wijzigt voor POP3.
En aangezien TS al lang IMAP gebruikt had hij eigenlijk geen probleem !

Zitten we met zijn allen ons dus de kop te breken over een niet bestaand probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan