Outlook outlook beter te beveiligen door SSL/TLS aan te vinken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stafke

Steunend lid
Vip Lid
Beste,
kreeg van Telenet 2de bericht, om mijn outlook beter te beveiligen door SSL/TLS aan te vinken
maar kan dat niet vinden onder accountinstellingen. staat nergens serverinstellingen. draait op Office prof.Plus 2016.
Mijn andere pc, gewoon Office 2016 daar staat onder serverinstellingen SSL/TLS wel aangevinkt.
Telenet kan niet helpen, is geen Telenet product (logisch)
Ik ben nu al zoveel jaren outlook gewoon.
Werk met 2 vaste pc's
Stafke
 
Ik kan niet bedenken waar er een verschil zou zijn tussen Office Pro 2016 en een gewone Office 2016 ...
Maar hier vind je alleszins een héél vlot leesbare beschrijving van ALLE instellingen ...

 
Bij mijn weten zijn de programma's van een Office Pro / Pro + of gewoon Home volstrekt IDENTIEK.
Dus het moet zitten in de manier waarop je met die accounts aan de slag bent gegaan in de onderscheiden PC's.

Het verschil tussen de varianten van Office 2016 zit er in welke pakketten aanwezig zijn in de Office samenstelling : met of zonder Access, etc...
 
@aardbei Ik verbaas me er elke keer weer over wat je uit de mouw schudt ... even rondgekeken in een Google search en dan plof je het meteen op een post zonder na te kijken denk ik.

Hieronder een screenshot van Office/Outlook 2013 !
Het zat er toen al in zoals je ziet ...

1646669835235.png
 
Ja, die interface is veranderd.
Maar er staat NIET in dat de optie pas in die versie werd toegevoegd hé ... staat wel in een andere layout maar dat is niet hetzelfde.

Dus enkel interpretatie-probleem : OK ... niet erg !
 
bestekes,
ik kon door omstandigheden niet vlugger reageren, sorry daarvoor.
Op mijn HP pc , betand - accountinstellingen en dan krijg ik blokje waar ik alles kan ingeven voor nieuw e account. dat klopt allemaal, ik krijg wel direct een testmail, meer nergens SSL/TLS Nummer2016 MSO (16.04266.1001)64 Bits

op mijn Medion PC bestand-Accountinstellingen dan komt Serverinstellinen met 6 mogelijkheden.blokje inkomende mail met mogelijkheid om zelfs de poorten in te vullen en SSL/TLS aan te vinken ( staat aangevinkt) en na een klik ander veld voor uitgaande mail met weer mogelijkheden om poorten in te vullen. Versie 2202 Build (15.0.14991.20118) 32 bits
hier kan je onder Account ook updates opvragen, bij andere niet
beide zijn outlook 2016 met alles erop en eraan. :eek:utlook - word - exel enz.

Heeft jaren prima gewerkt, tot Telenet mij nog de kans geeft tot 25 maart om SST/TLS aan te vinken anders geen toelating meer tot mails.
Telenet gebeld en het is geen product van Telenet spijtig. Gisteren heeft iemand een poging gedaan en alles overlopen en nu krijg ik nog sommige
mails maar met foutmelding 0x800CCC0E.
ik ben wel leek in deze materie maar heb altijd zelf mijn account aangemaakt voor E mails, nooit problemen, tot nu van provider.
Werk al jaren met outlook, moet ik nu veranderen?

Stafke
 
Sorry, ik kan geen screenshot maken maar kan wel schrijven wat er gevraagd wordt.
dit staat in het kadertje en ook de mogelijkheid om te testen.
En dat werkt, maar nergens mogelijkheid voor poorten of SSL of TLS

gebruikersgegevens
naam: xxxxxxxx
e mailadres: xxxxxx
Servergegevens
Type account : IMAP
Serv. inkomend: imap.telenet.be
uitgaande: smtp.telenet.be
gebruikers naam: xxxxxx
wachtw :XXXXX
WW onthouden
beveiligd ww
 
beste allemaal,
ik denk dat ik jullie niet langer ga lastigvallen met het probleem. heb alles geprobeerd, ook handmatig,
maar ik heb een andere vraag, (sorry werd onderbroken)
ik kreeg vandaag van Het Nieuwsblad toevallig een aanbieding voor office 2021, normaal 199€ en nu 49,95€
je kan alles vinden op de Nieuwsbladshop.be, is zoiets betrouwbaar, moest het hier niet in orde komen.
Stafke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan