Onedrive sync engine troubles

Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Iemand wat ervaring met OneDrive?

Mijn betrouwbaarheidsblad staat vol met » OneDrive sync engine werkt niet meer « daarna » Onedrive reageert niet meer en is gesloten «

Google staat vol met zeer complexe oplossingen die aan mij niet zijn besteedt. OneDrive wissen en her-installeren heeft geen soelaas gebracht.

Er moet toch een simpele manier zijn om dat ding opnieuw te doen werken?

Groetjes allemaal,

Walter
 
Als je upload kan je maar één item in het venster zetten.
Het is het 'syncken' dat niet meer werkt.
Begrijp je?

Ww
Ja en nee....
Mijn map muziek was leeg....om te testen voor je...heb ik iets geupload!Nu ben ik via Onedrive naar die map gegaan en boven in de balk op upload geklikt...dan bladeren op mijn pc voor muziek liedje of 15 aan gevinkt....en daar is onedrive nu met bezig!
mvg
 
Dat blijft een niet-geautomatiseerde upload toch? Geen auto-sync.
Ww
Dit klopt wat je zegt!! Ben ook weer niet heel zeker....maar lang geleden met Win7....had ik ook iets van auto-sync.en het liep ook totaal fout...bestanden te groot en.....Als ik je pc voor mij moest hebben...ja zou ik er beter aan uit kunnen!
mvg
 
Ik ben er al van 05:00 mee bezig.
Vannacht komt er misschien een licht bij me op (want ik ben een slechte slaper)

Jou wens ik nu 'welterusten'.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan je niet helpen, ik sla nooit iets op in de Cloud.
Alles wat bij mij automatisch gesynced is gaat naar mijn eigen server op zolder en een backup NAS in mijn schuur.

p.s. Ik ben een hele goede slaper, maar ik heb het probleem dat ik daar geen tijd voor heb. -)5
Daarom, als ik mijn bed zie ben ik al vertokken.
 
Q en L,

Hoewel ik geen icoontje zie rechtsonder heeft het gewerkt en een 40-tal files geüpload. Er blijven er nog veel. Vóór de afbeeldingen, enz. staan nu de dubbelle blauwe pijltjes weer.
► Zou het kunnen dat er een beperking per dag bestaat? Is het zo, dan werkt het misschien weer?

Mvg |||||||||| Walter
 
of er een beperking is ?
dat weet ik zelf niet ....!
*mogelijks dat de verbinding s'natchts verbroken word met de server ...voor het plegen van onderhoud .
**bij gebruik van OneDrive voor bedrijven is het toegelaten om bestanden tot een grootte van 2Gb te uploaden ( syncroniseren).
***geopende bestanden of bestanden die ingebruik zijn kunnen niet gesynchroniseerd worden ... er word zelfs aangeraden de pc gewoon niet te gebruiken tijdens het syncroniseren....ook dient de slaapstand voorkomen te worden !
indien je pc in slaapstand gaat dan stopt het syncroniseren van de bestanden .
 
Op de site "Microsoft Answers" lees ik het volgende:
LOTS OF PEOPLE HAVE THIS PROBLEM
STOP ASKING THEM THE SAME LEVEL 1 SUPPORT QUESTIONS

Onedrive is flat out broken for many in 8.1.

It just doesn't sync

Some people have files stuck in 'downloading' even though they're completed

Some people have process crashing

Web browser is fine but the PC does not sync

YES we have internet, derp!!!!!!

Every single forum post I google up has people reporting these symptoms and you guys giving them the level 1 outsourced service desk laundry list. THERES A PROBLEM WITH SKYDRIVE FIX IT ASAP AS YOu'VE ALREADY ROLLED IT OUT BEFORE TESTING IT PROPERLY. Esp for us who got win8.1 out of the box with a new PC and hence had it BROKEN OUT OF THE BOX

Sick of this rubbish and having to trawl forums for support for a supposedly premium product (SP2). I've never had Dropbox, Gdrive or Box.net do anything like this. Same old Microsoft.

Ik kan zonder problemen uploaden, maar sync werkt niet. Deze morgen had ik: » Filemanager.exe werkt niet meer «. Is het hierdoor? Ware ik geen atheïst, ik zou zeggen "God weet het"..!

Mvg || Walter
 
Heb je hier ook FileManager staan met 97 KB.

FileManager.png
 
als jij in de OneDrive folder op je pc een bestand neer zet ...word deze dan dan ook bij u in de cloud neer gezet ?
hier bij mij dus wel ...andersom dus ook ..stel ik upload iets rechtstreeks in de cloud dan zie ik ook deze weer terug in de OneDrive folder op de pc ....ik hoef zelfs nog niet op syncroniseren te klikken !
dus hier werkt het wel op de Windows 8.1 pro x64 ( heb het daarjuist nog getest )

ik heb zojuist als test een Windows 8.1 iso file van 3.2Gb in de OneDrive folder geplaatst op de pc en deze word nu aanstonds naar de cloud door gelinkt ( gesyncroniseerd )
**hij zit nu op een 10% en de uploadsnelheid varieerd tussen de 345,6MB en de 375,3MB

****het uploaden (syncroniseren van uit de OneDrive folder naar de online opslag cloud ( OneDrive) werd stop gezet omdat dit bestand te groot is !
ik heb dan de windows 8.1 recovery iso in de OneDrive folder geplaatst en deze zit nu op 90%
Ashampoo_Snap_2014.09.18_18h16m01s_002_.png

en is bij het bewerken van dit bericht afgerond geworden ...en deze iso bevind zich nu ook op de cloud .
Ashampoo_Snap_2014.09.18_18h18m51s_003_.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan