Beeld Ondertiteling op pc is goed. Op tv niet te zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Af en toe zie ik een film waar de ondertitels ontbreken. Als je verder kijkt met Mkvtoolnix Gui zie je de ondertitels formaat vobsub.
Die ondertitels kan ik dus op mijn smart tv van LG niet zien.
Die ondertiteling is dus wél te zien via pc. Hoe of met wat converteer ik dei vobsub 's naar een gewoon srt formaat?
 
Probleem is dat er geen IDX bestand bij zit.
Je kan natuurlijk de film, met de vobsub er in, omzetten naar dvd en dan terug omzetten naar mkv. Dan staan de subs er vast ingebrand.
Maar dat is omslachtig.
 
Ik zet zulke Mkv's om met Wondershare UniConverter 15 en kies de gewenste sub vast, zie voorbeeld.
werkt prima, Omzetten in +- 5 min. afhankelijk van de instellingen.
 

Bijlagen

  • Klembord02.jpg
    Klembord02.jpg
    18.5 KB · Weergaven: 59
Laatst bewerkt door een moderator:
wat sommige mensen fout doen is de tekst verkeerd wegschrijven.
Bewerken met Notepad ++ gaat bijna nooit fout

andere oorzaken
Ondertitels moeten correct worden geschreven en nauwkeurig worden opgemaakt om te kunnen functioneren. Extra streepjes of spaties binnen coderingsregels (volgorde- en timingindicatoren) kunnen een . SRT-bestand, en overlappingen veroorzaken, fouten weergeven of voorkomen dat ondertitels überhaupt werken.
 
Probeer dan eens een vobsub ondertitel te openen in kladblok. Je kan met moeite hier en daar fragmenten tekst vinden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik bewerk het mediabestand met vid coder
ik laad de film in en appart het srt bestand
dan kies ik onder het menu van de ondertitel het bestand intrigeren met de film.
zo is de ondertitel vast in de film gebrand.
dit is wel omslachtig maar u hebt wel een kleiner filmbestand met ingebrande ondertitels.
misschien is dit niet de rapste methode maar ik gebruik deze al jaren.
om de ondertitel uit een mkv te halen gebruik ik mkv toolnix met MKV extract zo heb ik een copy van de ondertitel voor in te branden, indien de ondertitel los is geleverd hebt u deze maar te gebruiken.
 
Waarom ondertitels inbrengen in vid coder als je MKV toolnix gebruikt. Die zet de ondertitel er in in minder dan 1 minuut.
Maar die staat er niet vast in. Je kan selecteren of je de titel wel of niet wil zien. Dus niet vast ingebrand. Alle overbodige titels kan je ook verwijderen ermee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan