Office office 2007 naar office 2019

Status
Niet open voor verdere reacties.
goede namiddag,

mijn oude Acer van 9-10 jaar gaat aan de kant ,wegens meerdere problemen met updates win 10, (( was oorspronkelijk win 7 ))en bepaalde functies doen het niet meer ,dvd doet het niet meer,lichtsterkte beeld niet te regelen,start soms op met donker beeld en nauwelijks wat te lezen ...dus nieuwe gekocht een HP 17-cp0000 ...geen topper ,maar sneller dan mij OUDE Acer . Op de Acer staat office 2007 en ik gebruik nu nog dagelijks outlook 2007 ...
ik heb nu met het week-end office 2019 gekocht ,gedownload,geinstalleerd en geactiveerd .....kan ik nu mijn mails van 2007 overzetten naar de outlook 2019 ?heb wel gelezen dat 2007 pst files zijn ??
bestaat er een progammma voor , een link etc .
de indeling in de 2007 is ...links staat e-mail ...in het midden mappen die ik heb aangemaakt zoals werk,hobby,dokter,kenwood ,verzekeringen,coolblue ,Bol.com etc ...en hier zitten dus de mails in die ik van die personen/firma's kreeg. en recht in de verdeling staat dan de mail te lezen .

groeten,

françois
 
hallo qtex,
dank voor de reactie ...heb de link gevolgd en nota's genomen en ik denk dat het gelukt is ...ik had de pst files gekozen ook onderliggende mappen en weggeschreven op een usb stick ...dan de usb stick in de nieuwe HP waar dus office 2019 opstaat ...daar dan gekozen voor importeren...en ik zie toch vele staan , moet nog wel even nazien of ze identiek zijn aan deze op de Acer en compleet zijn ,omdat hij bij het schrijven toch even stopte

.MAAR ik heb een probleem voor ,misschien een verkeerde handeling gedaan ....ik ging terug naar de Acer met de office 2007 en honderden,mails kwamen hier binnen ...dus ik zit nu met heel veel dubbele mails denk meer dan 600...dus denkelijk stuurde de HP die terug door !! ben nu wel even bezig om deze te verwijderen ...wat kan de oorzaak zijn en bestaat er iets om dubbele mails weg te doen ,of moet het handmatig één per één ....ja man !! ik durf nu momenteel de outlook niet starten vanop de HP ....de Acer gaat binnenkort wel aan de kant ,maar moet nog zien welke programma's ik op de HP wil zetten

grt
 
Dag Etienne

ik ben bij Telenet , ik weet zeker dat een 10 jaar geleden , bij de indienststelling van modem etc de telenet installateur ...pop3 gebruikte ...wat het ook moge betekenen ? ben geen comp.expert. momenteel heb ik de meeste mails en mappen van de oude Acer onder outlook 2007 naar de nieuwe HP met outlook 2019 gekregen , maar nog niet helemaal rond ...heb al zitten sukkelen hoor ...met mappen die ik dan NIET in de 2019 zag staan en wel onder de 2007 in de oude Acer ...ik heb veel mappen ,met voor mij hierin mails die ik zeker wil behouden ,dus mappen met namen ,verzekeringen,werk,pensioen,radioamateurs ,documenten pensioen aanvraag ,dokters ,enkele ex collega's etc....dus mails die ik zeker wil behouden.
wat mij niet lukte was de inkomende mails ( zo'n 500 ) over te zetten naar inkomende mails op de 2019 ...ik zag ze wel staan ...maar als ik mij niet vergis,bij het opnieuw opstarten van de Hp en aanklikken outlook 2019 ....kwamen alle mails terug binnen op de Acer onder de outlook 2007 en waren ze niet meer te zien op de HP onder outlook 2019 !! voor mij heel raar !! dus ze waren weg op de HP ....ik moest dan allen inkomende mails op de Acer verwijderen , want die had ik nu dubbel !!
ik hab dan op de Hp onder outlook 2019 een nieuwe map aangemaakt ( mails oude Acer ) ...terug de inkomende mails van de Acer naar de HP gezet en zag ze staan ,dan heb ik deze allemaal gecopieërd naar die map ...mails oude Acer ....dus ik kan ze raadplegen . Nadien kwamen zoals vorige keer allemaal de inkomende mails die ik op de HP had gezet ,terug naar de Acer en waren ze verdwenen op de HP ....ik snap er niets van .

sorry voor mijn lang epistel ,maar het neemt nu eenmaal tijd om het uit te leggen.

grt
 
Ik denk dat het eenvoudiger was geweest om de pst file(s) van uw Acer gewoon te kopiëren op een USB stick en dan de Outlook 2019 te starten en daarna de pas gemaakte nieuwe PST (in de outlook 2019) te vervangen door de pst file op de stick.

En je kan Outlook 2019 nog steeds met een POP account configureren.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Nete,

ik heb de link gevolgd die ik van Qtex kreeg ....dsu in outlook 2007 naar bestand gegaan en alle PST files en aangevinkt met onderliggende mappen gecopieërd op een USB stick ...dan deze stick in de HP , outlook 2019 opgestart ...naar bestand gegaan ,naar inporteren en allen pst files naar daar gecopieërd ...toch ontbraken er mappen ,en zag ik de mails van postvak in niet staan op de Hp onder 2019 .

wat bedoel je met >>En je kan Outlook 2019 nog steeds met een POP account configureren. ? als mijn dochter mij een mail stuurt , en ik open office 2019 komt het toch binnen op de HP ....maar als ik mij mij niet vergis ( want ben al zoveel uren bezig geweest ) als ik op de Acer outlook 2007 open ...dan komt het binnen op de Acer onder outlook 2007 en is het verdwenen op de HP onder 2019
 
Dus de HP staat met een IMAP connectie, de Acer staat met een POP3 connectie.
Door het 'ophalen' van de mail op de Acer wordt het dus gewist op de server en aangezien de HP syncroniseert met de server verdwijnt het daar...

Oplossing : als je beide wil blijven gebruiken én alle mails op beiden wil zien moet je beide Outlooks configureren met een IMAP connectie.
 
aan allen >>>bedankt om te helpen , ik ga nog even bezien wat ik ga doen met die pop 3 of Imac ...de Acer zal wel aan de kant gaan ,maar moet op de hp nog een aantal programma's installeren .
ik had op de Hp nu ook een McAfee internet security gezet ,op de Acer loopt tot eind oktober McAfee lifesafe ...meerdere keren de internet security geinstalleerd,downloaden en installeren verliep in het Nederlands ..maar uiteindelijk stond de versie in het Engels ,niettegenstaande de win10 NL is ...de verkoper en de helpdesk McAfee begrepen het ook niet ...ik liet dan de McAfee maar in de laptop zien ( online dan ) en probleem opgelost .
enfin we zijn weeral een beetje verder opgeschoten en het lukt dan wel .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan