Nokia 2.1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nokia 2.1

nokia-21-2.jpg


Inleiding:
Nadat vorig jaar de Nokia 2 verscheen komt nu deze zomer de Nokia 2.1 op de markt. De opvolger dus van de vorig jaar verschenen Nokia 2. Nieuw is dat deze op Android Go draait en die is speciaal ontwikkeld voor toestellen met een niet zo'n flitsende hardware net als wat in deze Nokia 2.1 steekt. Wat mogen we nu gaan verwachten van deze Nokia 2.1?

Scherm:
IPS LCD capactief aanraakscherm, 16 miljoen kleuren.

Afmetingen:
5,5 inch

Resolutie:
720 x 1280 pixels, 16:9 ratio, 267 PPI, HD

Bescherming:
Niet meegedeeld.

Camera:

Achteraan:
8 MP camera, LED flits

Vooraan:
5 MP camera.

Chipset:
Qualcomm Snapdragon 425

CPU:
Quad-Core 4 x 1,4 Ghz Cortex A-53

GPU:
Adreno 308

OS:
Android Go,versie Android 8.1 Oreo

Geheugen:
1 GB RAM, 8 GB intern geheugen.

Kaartslot:
Micro SD, tot 128 GB.

Batterij:
Een door gebruikers moeilijk te verwijderen 4000 mAh sterke Li-Ion batterij.

Sensoren:
accelerometer, proximity

SAR: Specifieke Asorbtie Ratio is de volledige benaming van SAR.
Niet meegedeeld

Prijs:
119€


Bron:
Nokia 2.1

Voordelen:
  • Qualcomm Snapdragon processor.
  • Android Go
  • Update beleid van HMD
  • Flink grote batterij
  • stereo speakers frontaal.
  • flink 5,5" HD scherm
  • stevige behuizing met metalen
Nadelen:
  • Slechts 1 GB RAM
  • Slechts 8 GB intern geheugen
  • 8 MP camera
  • USB 2 = oud type poort en geen snel laden.
  • Geen vingerprintscanner aanwezig.
 
Na dat Nokia over genomen was door Microsoft en een flop geworden is met hun besturing systeem Windows 8 op smartphone gaan ze veel moeten in halen, door nu weer merk Nokia te gebruiken. Ik zelf wil deze niet om dat ik een iphone gebruiker ben en blijf.
 
Nokia is een flinke inhaalbeweging aan het maken hoor nu. Dat komt omdat ze stock Android op hun toesellen steken samen met goede hardware voor een schappelijke prijs en daarenboven ook lange tijd updates beloven wat andere merken niet kunnen garanderen. Dat is DE sterkte van Nokia. Als mijn Vernee het begeeft zou ik mij wel aan een Nokia durven wagen hoor. Zeker doordat ze 2 grote updates beloven en 3 jaar lang beveiligingsupdates. Geen enkel Android toestel beloofd zoveel Als Nokia. Dat is wat mij over de streep zou trekken om voor Nokia te kiezen.
Dat jij een iPhone gebruiker bent is je goed recht, gelukkig zijn we niet allemaal gelijk. Wat zou het saai zijn als we allemaal aan de iPhone zitten en allemaal met een Citroën rijden en allemaal op hetzelfde type vrouw zouden vallen. Dat zou nooit goed komen. Er moet diversiteit zijn. Ook zo in Smartphone land. Ik ben dan een Android purist, ik hou niet van die skins die ze over Android heen gieten gelijk Samsung en nog vele merken doen. Ik hou ervan dat de Android in zijn meest pure vorm op mijn Smartphone staat. Die heb ik nu bijna op mijn Vernee. Stock versie vind ik helaas niet, anders koos ik daar wel voor.
 
Word tijd want Nokia was vroeger de lijder mijn eersten gsm was een Nokia, ik was één van de eerste dat een gsm abo had en dat was de max maar het wel tezen waar je was of je had geen bereik.
 
1. (1) Samsung: 56.2 miljoen smartphones
2. (2) Apple: 26.9 miljoen
3. (8) Huawei: 16 miljoen
4. (7) Sony: 8.8 miljoen
5. (5) ZTE: 8 miljoen
6. (4) HTC: 7.8 miljoen
7. (6) RIM: 7.4 miljoen
8. (9) LG: 7.2 miljoen
9. (11) Lenovo: 7 miljoen
10. (3) Nokia: 6.3 miljoen

voor zo een jong merk, want eigenlijk is Nokia compleet opnieuw herbegonnen is de tiende plaats helemaal niet slecht.
 
Nee Nokia zo een voorloper geweest van gsm heeft de start van smartphone gemist spijtig genoeg. Aandelen heb ik daar niet in :lachen78:
 
Ooit waren ze inderdaad wel de koploper, maar nadat ze gestopt waren met hun Windowsphones hebben ze 5 jaar in de kast gelegen niets te doen. Daarna hebben ze een compleet nieuwe start gemaakt. Dus is het een pas opnieuw gestart merk, met inderdaad een iconische naam. Maar toch is het een nieuwe start dat het merk gemaakt heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan