Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Nu en dan is er een of andere organisatie die virus-security programma's test. De resultaten kunnen varieren al naargelang de gebruikte methode en het aantal test virussen. Er zijn nu al ongeveer 7.000.000 definities, dus dat kan schelen...

Voor wie het interessant vind hierna de tabel en ook het volledige testrapport:
TEST.JPG

Bekijk bijlage SECURITY_TEST_360-Q2-2014.pdf

Veel leesgenot,

Walter
 
er komen altijd maar nieuwe virussen, of hackers veel kan je er niet tegen doen. niet enkel voor pc maar ook voor smartphone komen er.
 
...mijn Emsisoft is blijkbaar toch geen slechte keuze geweest (volgens deze test).
 
De meeste programma's ontlopen elkaar niet zo veel. Zolang je maar niet op Microsoft vertrouwd zit je met de meeste beveiligingssoftware wel goed.
Een tweede keuze is natuurlijk het gebruikersgemak van een programma en natuurlijk het gezond verstand van de gebruiker.
 
wat ik me afvraag hier is betreffende de avg !
werd de avg free gebruikt in de test of eerder de avg internet security (daar word helaas niets over vermeld en speelt nogthans een grote rol ! )
*ik wil /kan niet geloven dat de avg internet security zo laag scoort !
 
Ik loop meestal niet te hoog op met zulke testen. Die geven een indicatie, maar zijn zelden waarheidsgetrouw. Hoe worden die testen uitgevoerd? Voorbeeld: McAfee, die AV is gewoon bar en bar en barslecht! En toch scoort die relatief "goed". Ik kan je garanderen dat die een nieuw virus er praktisch nooit gaat uithalen. Een virus dat al 3-4 maand actief is daarentegen, ja... mogelijk. Wat wilt dit zeggen over die test? Dat die iets kan detecteren of niet kan detecteren. Maar die zegt totaal niets over hoe snel die een nieuwe bedreiging kan aanpakken. En dat is nu net één van de belangerijkste zaken aan een beveiligingsproduct. Ik wil niet dat de bedreiging herkent wordt wanneer het kalf al verdronken is. Daarom hecht ik persoonlijk zeer weinig waarde aan die testen. Het geeft een indicatie. Maar ver van correct in real life. Ze belichten maar één aspect van het product. En daar kan je zelfs nog grote vraagtekens bij stellen.
Panda was bijvoorbeeld ook zo'n product waar ik jaren mee gewerkt heb. En volgens bepaalde AV testen ook een topper.... Mja, rommel was dat, Rommel met hoofdletter R! In bovenstaande testen zelfs de 97% zeker niet waard!
 
Is ook maar van horen zeggen....goede AV is één die tijdens gebruik ,regelmatig bijwerkt...zo als ESET doet!
mvg
 
Regelmatig updaten doen ze allemaal. Kort op de bal spelen is beter, voorkomen. Wat goed doet een beveiligingsproduct als hij een update doet van zen signatures of zelfs detection engine, als de bedreiging de schade al aangericht heeft. Een beveiligingsproduct behoort de bedreiging te voorkomen ipv te genezen. Die testen zijn gericht op de daad achteraf...
Daarom zijn ze naar mijn mening ook niet plausibel in real life situaties.
Wat maakt een beveiligingsproduct een goed procuct? Een goede AV scanner? Dat is een deel van zen taken. Hoe wordt een systeem gecompromiteerd? Door vulnerabilities. Die moet men in de eerste plaats aanpakken. Is te vergelijken met de deur open te zetten en de dieven dood te schieten die erdoor willen komen. Maar hoe herken je de dief? Dat doet een AV scanner. Is het niet verstandiger om de deur te sluiten (waar mogelijk)? Dat is een combinatie van de handelingen van een eindgebruiker, de gebruikte security producten. En de betrouwbaarheid van de gebruikte middleware. En de beveiliging van die combinatie kan een security product alleen maar benaderen.
 
Ik kan alleen vanuit eigen ervaring spreken: Emsisoft staat goed en op 2.5 jaar geen erge beestjes gehad, noch Trojaanse paarden. Regelmatig krijg ik een verwittiging dat er iets werd geblokkeerd omdat het naar de host wou gaan. Kaspersky heb ik na een week er af gehaald, ik kreeg BSOD's.
 
[h=1]Beveiliging van 32 virusscanners onderzocht[/h]Virusscanners en internet security suites moeten computers tegen malware beschermen, maar hoe goed zijn dit soort programma's zelf beveiligd?
Lees verder>>>>>>>

bron:security.nl
 
De ene test is de andere niet en daar komt nog bij dat het moment opnamen zijn. Hierdoor kunnen tests door verschillende instanties gemaakt op verschillende tijden behoorlijk van elkaar afwijken.

Ik blijf bij mijn ESET trouw ( al vele jaren trouwens )
En ik blijf mijn Sophos trouw. Helaas is dit geen consumenten product.
 
't Is zoals met een keuze van een dokter. Deze die je wat helpt is (voor jou) de beste.

Ww
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan