Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Ik bezit een mediaplayer die de klank doorgeeft via analoog 5.1 (cinch) naar de receiver. Nu wil ik een nieuwe receiver aanschaffen, maar niet alle modellen hebben 6.1 analoog ingang. Alleen de hogere prijsklasse heeft dat.
Wat kan ik nu best vervangen, een nieuwe video kaart die de klank in surround doorgeeft naar de versterker of een soundkaart die via optisch de klank doorgeeft?
De huidige video kaart is een nvidia gt9500 en de soundkaart is onboard realtek.

Graag jullie advies en bemerkingen.

Mich
 
Wat zou het voordeel van 6.1 t.o.v. 5.1 zijn ?
Misschien als je in de meest ideale omgeving en situatie de speakers neer kunt zetten en op de juiste plaats kunt gaan zitten of staan.

Meestal is dit niet het geval en hebben we het over een huiskamer en dan moet je niet te veel speakers aan gaan sturen. De kwaliteit op de plaats waar jij zit wordt er meestal alleen maar slechter van door allerlei reflecties van meubels en andere dingen die aanwezig zijn in de huiskamer.

Ik zou in zo'n geval voor max 5.1 kiezen.
 
Bedankt voor uw reactie. Ik heb genoeg aan 5.1 maar de vraag is of het beter is van het geluid via hdmi of optisch te laten gaan. Voor te weten of ik een nieuwe soundcard moet kopen, of een videokaart. Thx
 
Op zich maakt het niet zo veel uit of je digitale audio door een HDMI kabel of een Optisch kabeltje stuurt.
Het nadeel van een Optische kabel is dat het geen HD audioformaten zoals bijvoorbeeld Dolby TrueHD of DTS HD Master Audio dat gebruikt wordt bij Blu-Ray discs ondersteund.
Met een HDMI kabel heb je dit probleem niet, daarom zou dit mijn voorkeur hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan