Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik werk reeds enkele maanden met windows 10 zonder problemen, maar nu lukken de updates niet meer.
Ik heb wel vastgesteld dat op de C schijf (SSD) bijna geen plaats meer is, ongeveer 1GB.
Kan ik deze partitie van deze SSD vergroten. Het is een SSD van 250GB en verdeelt in 2 gelijke delen, het eerste (C:) voor windows en D:voor normaal gebruik voor gegevens.
 
Is dat een PC of Laptop.
Heb je geen 2de Schijf in je PC
Als je die SSD in 2 gedeeld hebt kan je toch geen 115 GB gebruiken voor Windows alleen.
Hoeveel schijfruimtegebruik heb je voorzien voor systeembeveiliging.
Sla je de OneDrive bestanden op je C drive op

Systeembeveiliging.jpg
 
Het is een PC en ik heb nu de 2 delen van de SSD samengevoegd tot 1 partitie en heb nu ongeveer 10GB over. De gegevens van de vroegere partitie d: kan ik wel eventueel verplaatsen naar mijn 2de HD schijf.
OneDrive bevat geen bestanden.
Systeem beveiliging gebruikt 3 Gb staat 21 Gb max.
Na vergroten van drive c mislukt de laatste update (Cumulatieve update Windows 10 Version 1511 voor x64-systemen (KB3124263) nog steeds.
 
Laatst bewerkt:
Het is een PC en ik heb nu de 2 delen van de SSD samengevoegd tot 1 partitie en heb nu ongeveer 10GB over. De gegevens van de vroegere partitie d: kan ik wel eventueel verplaatsen naar mijn 2de HD schijf.
OneDrive bevat geen bestanden.
Systeem beveiliging gebruikt 3 Gb staat 21 Gb max.
Na vergroten van drive c mislukt de laatste update (Cumulatieve update Windows 10 Version 1511 voor x64-systemen (KB3124263) nog steeds.

Bij mij mislukt deze update ook steeds op een van mijn desktop. Ik heb op internet wel een tooltje gevonden om deze update te verbergen zodat ik hem nu niet meer krijg. met de grote van je SSD zal het niets te maken hebben. Op de desbetreffende desktop heb ik nog 446 GB vrije ruimte van de 465 GB en de update mislukt bij mij ook steeds. Het tooltje kan je downloaden via https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/3073930
 
er dient eerst eens gecontroleerd te worden of de KB3124262 aanwezig is en indien deze dus aanwezig is dan kan men zelfs de KB3124263 niet installeren ...
want de Cumulatieve update Windows 10 Version 1511 voor x64-systemen (KB3124262) zorgt er dus voor dat je de laatste build versie heeft van de Windows 10..
namelijk build 10586..71
Ashampoo_Snap_2016.02.01_23h36m30s_003_.png

@rustru je kan bij systeem beveiliging een kleinere margé instellen want 21gb is wel veel ....
*hier staat deze amper op 4% ingesteld en is dit goed voor 9,56gb waarvan er 6 gb gebruikt is ...( automatisch zullen de ouder herstelpunten verwijderd worden indien er vast gesteld word dat er géén ruimte is voor een nieuwe ).
*ook dien je na te gaan of bestandsgeschiedenis ingeschakeld staat ...
 
Ben blij dat ik niet de enige ben met dit probleem. Op mijn laptop en andere pc's is de update wel gelukt. Behalve bij die eene dus. Ik ga hem straks proberen bij de werken met de media creation tool. Ik hoop alleen dat die tool de build 10586..71 bevat
 
indien je het Media Creation Tool gebruikt verkrijg automatisch de laatste build versie tenzij Microsoft deze uit de circulatie heeft gehaald !
 
fijn te horen dat het ook bij u gelukt is ... ben nu benieuwd naar het feit of de volgende Cumulatieve update dan ook gaat lukken zonder dat je wederom het Media Creation Tool dient te gebruiken !
 
vandaag werd wederom de Windows 10 vernieuwd door dat de Cumulatieve update Windows 10 Version 1511 voor x64-systemen (KB3135173) binnen gekomen is werd de build 10586.71 vervangen door build versie 10586.104

Ashampoo_Snap_2016.02.09_19h40m43s_006_.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan