Windows 10 Netwerkschijf niet toegankelijk meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kjerdahl

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Ik ben uiteindelijk toch overgeschakeld van windows 7 naar 10. Altijd tegengehouden en nu zie ik ook waarom.
Mijn netwerkprinter en netwerkschijf doen het niet meer. Ik zie mijn schijf staan onder 'netwerk' als Multimedia-apparaat en als Opslag. Echter als ik erop klik, kom ik via het IP op de webpagina en kan ik zo de schijf benaderen. Data overbrengen is uploaden en downloaden, wat ik vreemd vind.
Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn netwerkschijf - samen met externe schijven die op mijn Seagate-station via USB gekoppeld zijn - terug kan zien als normaal toegankelijke schijf als dat was in windows 7. Via FTP films of muziek opzetten of afhalen is toch niet de gemakkelijkste manier. Of gaat dat gewoon niet meer? Heb al zitten zoeken, maar al de oplossingen die ze geven doen het niet.
Idem met netwerkprinter all-in-one van Samsung. Rechtstreeks inscannen van printer naar pc doet het niet meer - pc niet gevonden.
Bedankt.
PS: is dit item al eens besproken met oplossing, link me even door aub.
 
En als je via uitvoeren deze opdracht geeft.
Stel de netwerkschijf heet Synology-DS213
Geef dan onderstaande opdracht, maar dan wel met de naam van jouw netwerkschijf.
\\Synology-DS213

Staat Netwerkdetectie ingeschakeld ?
Ga naar netwerkcentrum
Kies dan geavanceerde instellingen voor delen wijzigen.
Klik op Particulier netwerk (huidig profiel)

Kies daar Netwerk detectie inschakelen
 
Laatst bewerkt:
In Netwerkcentrum staat alles zoals u voorstelt.
Ik heb wel een foutmelding kunnen regerenen en die verwijst me naar SMBv1, SMBv2 of SMBv3 te maken hebben... (0x80070035)... schijf te oud of oude software. Nu eens kijken of ik deze kan updaten (Seagate FreeAgent GoFlex Home)...
 
je dient via start naar de map systeem te gaan ..open het configuratiescherm (dit is het oudere configuratiescherm bekend van de W7) ..
ga vervolgens naar programma's en onderdelen en klik op Windows onderdelen in en uit schakelen ..
scrol naar beneden in dit venster tot je Ondersteuning voor SMB 1.0/CIFS voor het delen van bestanden tegenkomt.
zet deze dan aan door het hoofd vinkje aan te zetten zodat ook de 3 onderliggende vinkjes aangezet worden ..
klik daarna op ok
*je dient nu eerst je systeem te herstarten voor dat deze wijziging actief word !

mocht het inschakelen van de SMB 1.0/CIFS het probleem niet kunnen verhelpen met de Nas dan kun je de 2 onderstaande opties mogelijk gebruiken ..
* in de directory C:\Windows\System32\drivers\etc de hosts file aanpassen zodat ook je IP adres gekoppeld word aan de NAS.
**start een ipconfig /flushdns op.
 
Laatst bewerkt:
Lees dit ook allemaal eens goed door en kijk of hier de juiste instellingen aanwezig zijn: http://wdc3.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/13180/~/access-to-my-cloud-shares-fail-with-error-code:-0x80070035-the-network-path

Een firmware update van de NAS als deze bestaat zou ook een mogelijke oplossing kunnen zijn, maar dan moet je hem wel kunnen benaderen.

Het artikel gaat over een WD My Cloud apparaat, maar dat is in principe ook een NAS

Vraagje: Wat krijg je te zien als je hem op z'n naam benaderd zoals ik schreef in antwoord #3 ?
Dus \\naam van jouw nas
Niet het type dus van de NAS maar de naam zoals je hem gegeven hebt.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje: Wat krijg je te zien als je hem op z'n naam benaderd zoals ik schreef in antwoord #3 ?
Dus \\naam van jouw nas
Niet het type dus van de NAS maar de naam zoals je hem gegeven hebt.
\\GoFlex Home:UPNP-AV geeft Windows als antwoord: "Geen toegang tot..." Bijkomend probleem: spatie herkent ie niet, en _ bekijkt hij als een _... dus ik kan de juiste naam niet ingeven. De naam is de naam die ik altijd heb gezien en die ik momenteel ook in verkenner zie onder 'netwerk'.
Update van de firmware is er niet, wss te oud.
Ik ga de voorgestelde handelingen nog doen. Verder benader ik momenteel de schijf met FTP.
 
En als je hem op z'n IP adres benadert, kom je dan op de setup pagina van de NAS ?
Zo ja, zou je hem een nieuwe naam kunnen geven waarop hij als het goed is wel te benaderen is met \\en dan z'n nieuwe naam.
Lukt dat ook niet moet er ergens iets fout zijn binnen Windows met Netwerk detectie, of een firewall die hem op één of andere manier blokkeert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan