Windows 11 Netwerkkaart instellen op alleen 5GHz

Hallo,

Op het werk heb ik een probleempje met het netwerk. Vaker krijg ik geen verbinding totdat ik hem uitlog van het netwerkwerk en weer inlog.Waarschijnlijk omdat de netwerkafhandeling thuis anders is.
Beetje irritant, maar niet dat ik er niet mee kan werken.

Ik kreeg de tip om de kaart alleen op 5 GHz te laten werken. Dan hoeft er niet steeds gekozen te worden tussen 2,4 en 5 GHz
Alleen ik weet niet waar ik die instelling kan vinden.

Bij aanvullende eigenschappen vind ik o.a.:
Protocol Wi-Fi 6 (802.11ax)
Netwerkband 5GHz
Maar er is niets in te stellen

Misschien dat het bij apparaatbeheer ingesteld zou moeten worden, maar daar staat zoveel.....Daar blijf ik dan ook vanaf zonder meer uitleg.

Heeft iemand een idee waar die instelling kan of moet maken?

Alvast bedankt
 
apparaatbeheer, netweradapters:

1728466242224.png


(2) je wireless adapter
(3) eigenschappen
(4) geavanceerd
(5) fraadloze modus
(6) kies je mode: 2.4-, 5.0-, dual band ....
(7) bevestig je keuze en afsluiten.
 
Laatst bewerkt:
toch wil er toch op wijzen dat het draagbereik (afstand ts bron en gebruiker) groter is bij 2.4 Ghz dan bij 5.0 GHz.
heeft te maken met de golflengte λ (lamda).
Ik heb ook nooit goed begrepen waarom een aanvulling van de overbezette 2,4 GHz band ineens in een frequentieband mijlenver van die 2,4 GHz band moest gebeuren, waardoor het bereik fel vermindert. En de fabrikanten willen ook nog niet altijd mee, zeer dikwijls op apparaten de melding dat je ze enkel kan verbinden op 2,4GHz.
 
Ik heb ook nooit goed begrepen waarom een aanvulling van de overbezette 2,4 GHz band ineens in een frequentieband mijlenver van die 2,4 GHz band moest gebeuren, waardoor het bereik fel vermindert. En de fabrikanten willen ook nog niet altijd mee, zeer dikwijls op apparaten de melding dat je ze enkel kan verbinden op 2,4GHz.
de wetgeving van ' Telecom ' is is ook van toepassing op ' Wifi ', het zijn tenslotte ook radio golven ... .
voor meer info ' GOOGLE ':


één van de vele site's, veel lees plezier ....
 
Terug
Bovenaan