Status
Niet open voor verdere reacties.
Wie kan mij helpen ik heb alles geprobeerd ! Ik heb een Acer aspire L3600 .4gb ram windows 8.1 ik moet minstens twee keer pc starten voor hij de netwerkkaart ziet ! Netwerkkaart Intell pro 1000PL als ik op de site van intell ga en drive update doe dan krijg ik er zitten geen itell drivers in uw pc ! terwijl volgens online handleiding en moederbord plan wel degelijk intell drivers erin zitten ! Als ik dan naar appparaatbeheer ga en zeg zoek gewijzigde apparaten dan vind hij mijn kaart na een of twee keer iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?
 
Op de website van Intel heb ik helaas geen rechtstreekse download referentie gekregen naar de 1000 PL series. Dit doet me vermoeden dat die reeks nietmeer gesupporteerd wordt. De rariteiten die je ondervind zijn dan ook dikwijls een logisch gevolg hiervan. Het is niet altijd 1:1 aan te nemen dat drivers voor een ouder (maar zelfde kernel familie) OS vlekkeloos werken op een nieuwer OS. In zeer veel gevallen gaat dit werken, zelfs zonder al te veel merkbare problemen. Maar in dit geval vrees ik toch dat die driver niet 100% compatibel is met je huidge OS (windows 8.1). Het 'werkt'... mits de nodige frustratie...
Een alternatief gaat er helaas niet zijn, tenzij een externe NIC met support voor je OS.
 
Dit probleem kan ook te maken hebben met een conflict van een totaal andere driver die de netwerkkaart driver dwarsboomt.

Probeer eens op te starten in veilige modus met netwerkmogelijkheid en kijk dan of je wel na 1x booten een netwerkverbinding hebt.
Als dit na meerdere keren proberen wel het geval is, zou het aan een andere driver kunnen liggen. Welke is moeilijk te zeggen, maar ik zou in ieder geval nagaan of de rest van de hardwaredrivers up-to-date zijn.
 
Ik blijf erbij dat die driver/adapter nietmeer gesupporteerd is. Ik twijfel er ook sterk aan dat die effectief sneller zou werken. Je kan misschien een hogere waarde meten omwille van herzonden packetten die mislukt zijn. (ten gevolge van een slechte driver)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan