Status
Niet open voor verdere reacties.
ik haalde met deze speedtest totaal andere gegevens dan met de speedtest ookla van telenet .!
vergelijk maar zelf met de eerder hier boven geplaatste uitslagen ..bericht 24

Ashampoo_Snap_2014.04.24_00h39m22s_010_.jpg Ashampoo_Snap_2014.04.24_00h52m28s_012_.jpg Ashampoo_Snap_2014.04.24_00h42m27s_011_.jpg

nu stel ik me hierbij de vraag tot hoe betrouwbaar zijn deze nu eigenlijk !
 
Toch prachtige resultaten, Qtex. Vergeleken bij mij..;!

Maar bij Telenet indertijd was mijn score ongev. hetzelfde.....
 
Toch prachtige resultaten, Qtex. Vergeleken bij mij..;!

Maar bij Telenet indertijd was mijn score ongev. hetzelfde.....

Maar volgens u was uw snelheid bij Telenet slechts 20 Mbps: <<Internet is zoals HIER (Neerpelt) zoals bij telenet : 20 mbps down en 5 mbps up. Dat zou wel beter mogen........ (volgens Ookla-test)>>
en nu komt u af met snelheden van meer als 100 Mbps bij Telenet... wat moeten we nu geloven????

Doe eens een test met een kabelaansluiting en post daarvan de speedtest hier.
Als die ook even slecht is kunt u hierover contact opnemen met uw provider (Snow), maar draadloos of langs een Powerline hebben voor uw provider geen waarde.
 
morjos betaalde €80 bij Telenet dan zou je inderdaad toch op een hogere snelheid moeten zitten, tenzij dit ook gemeten was op een draadloze verbinding ?

Op deze locatie kost het internet €21 en samen met de digitale TV (Telenet, met huur HD-digicorder en kabel inbegrepen) kost dit momenteel €43,74 per maand. Met GSM abonnement er bij kom ik op €58,74.
 
Maar volgens u was uw snelheid bij Telenet slechts 20 Mbps: <<Internet is zoals HIER (Neerpelt) zoals bij telenet : 20 mbps down en 5 mbps up. Dat zou wel beter mogen........ (volgens Ookla-test)>>
en nu komt u af met snelheden van meer als 100 Mbps bij Telenet... wat moeten we nu geloven????

Doe eens een test met een kabelaansluiting en post daarvan de speedtest hier.
Als die ook even slecht is kunt u hierover contact opnemen met uw provider (Snow), maar draadloos of langs een Powerline hebben voor uw provider geen waarde.

Ik bedoelde hier dat de resultaten van Telenet en Snow bij mij hetzelfde zijn, nl. ong. 20Mbps.

Denk dat JW mij verkeerd begrepen heeft......
 
Heb de test op verzoek van JW nog eens opnieuw gedaan :

Hier rechtstreeks met kabel aan router :

535ceab4a0ec1-test_1.jpg



en deze op Wife (zelfde laptop natuurlijk; ong. 5 meter van router)

Ashampoo_Snap_2014.04.27_13h49m02s_004_.jpg


Bovenste score is idd beetje beter als met de PC via mijn lichtnet....
 

Bijlagen

  • Ashampoo_Snap_2014.04.27_13h49m02s_004_.jpg
    Ashampoo_Snap_2014.04.27_13h49m02s_004_.jpg
    52.5 KB · Weergaven: 140
Doe dezelfde tests als hierboven eens met een andere pc en kijk of er dan een verschil is tegenover nu.
 
Bovenste score is idd beetje beter als met de PC via mijn lichtnet....[/QUOTE]



Sorry, JW maar was echt niet zinnens om met mijn pc, scherm, klavier en muis door heel het huis te struinen....router staat in garage, pc op 2de verdiep....;)
 
De behaalde snelheden voldoen sowieso voor het gemiddelde "huis-tuin-en-keukengebruik".

Juist, maar als u bij de bakker betaald voor een brood van 800 gram en u krijgt slechts een brok van 300 gram voor de volle prijs, dan volstaan die 300 gram ook om er 1 maal van te eten...
 
Bovenste score is idd beetje beter als met de PC via mijn lichtnet....



Sorry, JW maar was echt niet zinnens om met mijn pc, scherm, klavier en muis door heel het huis te struinen....router staat in garage, pc op 2de verdiep....;)

Waarom zou je met uw pc, scherm klavier, muis door heel uw huis moeten struinen?????????????

Vraag doodeenvoudig aan een kennis van u die in het bezit is van een laptop of hij/zij eens tot bij u wilt komen. Sluit deze laptop met de kabel aan op uw modem en op de laptop, start deze op, doe te speedtest en u weet dadelijk het resultaat. Eenvoudiger kan niet en heel de test is op de kortste keren klaar.
Het probleem met de snelheid kan ook te wijten zijn aan uw pc. Als je met die laptop ook dezelfde snelheden haalt als met uw pc kun je uw provider hierover contacteren. Haal je met die laptop hogere snelheden, dan kun je uw pc eens laten nakijken.
 
De "oude bakker" leverde een brood van 1000 gr maar er werd een andere bakker opgezocht.

De "nieuwe bakker", die heeft enkel brood van 800 gr in zijn rek maar wie zich op voorhand informeerde over zijn gebruikte ingrediënten en zijn manier van bakken, die wist ook dat het brood bij die nieuwe bakker regelmatig al eens wat lichter kan uitvallen.

Er werd om budgettaire redenen van bakker veranderd en bovendien voldoet de kwaliteit van het brood, dus ik volg de redenering van de klant.

Je kan moeilijk van bakker 2 verwachten dat hij voor de helft van de prijs de hoeveelheid en de kwaliteit van bakker 1 gaat aanbieden.
 
De "oude bakker" leverde een brood van 1000 gr maar er werd een andere bakker opgezocht.

De "nieuwe bakker", die heeft enkel brood van 800 gr in zijn rek maar wie zich op voorhand informeerde over zijn gebruikte ingrediënten en zijn manier van bakken, die wist ook dat het brood bij die nieuwe bakker regelmatig al eens wat lichter kan uitvallen.

Er werd om budgettaire redenen van bakker veranderd en bovendien voldoet de kwaliteit van het brood, dus ik volg de redenering van de klant.

Je kan moeilijk van bakker 2 verwachten dat hij voor de helft van de prijs de hoeveelheid en de kwaliteit van bakker 1 gaat aanbieden.

Daar gaan we eens dadelijk op antwoorden: bakker 1 levert een brood van 800 gram voor de prijs van 2 euro -bakker 2 levert een brood voor de prijs van 1 euro, maar dat brood weegt slechts 300 gram.

Wie is nu de goedkoopste...
 
Waarom zou je met uw pc, scherm klavier, muis door heel uw huis moeten struinen?????????????

Vraag doodeenvoudig aan een kennis van u die in het bezit is van een laptop of hij/zij eens tot bij u wilt komen. Sluit deze laptop met de kabel aan op uw modem en op de laptop, start deze op, doe te speedtest en u weet dadelijk het resultaat. Eenvoudiger kan niet en heel de test is op de kortste keren klaar.
Het probleem met de snelheid kan ook te wijten zijn aan uw pc. Als je met die laptop ook dezelfde snelheden haalt als met uw pc kun je uw provider hierover contacteren. Haal je met die laptop hogere snelheden, dan kun je uw pc eens laten nakijken.


En wat dacht je dan, JW, wat ik de hele tijd gedaan heb ??? Je hebt mijn topic blijkbaar maar half gelezen. Ter verduidelijking...eerste test waren boven op vaste PC-kamer met de PC, Internet via het lichtnet met Topcom Powerlan 2000 over het stroomnet.

Laatste tests eerst : met de laptop in de garage, met ethernet kabel aan router en laptop.

Dan uitgeplugd en op dezelfde plaats met Wifi.

Snow en Telenet gaven bij mij (via Wifi !!!!! ) ongeveer hetzelfde resultaat.... (wat betreft download-speed)


Dus voor mij is het enige verschil tussen de "ouwde" en "nieuwe" bakker dat de nieuwe de helft vraagt van de broodprijs van de ouwde voor hetzelfde brood.......

Mijn maat haalt hier bij ons in Neerpelt bij Telenet ook maar een goede 20Mbps (Wifi).......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan