Moestuin is klaar en wat beplant

Status
Niet open voor verdere reacties.
Amai, 40 struiken eerstelingen, dat is voor een groot gezin. Had vroeger ook een grote moestuin met vroege en late aardappelen, boontjes, ajuinen, erwten, prei, kolen enz. Sedert mijn chronische pijnproblematiek heb ik geen moestuin meer. Nu maait mijn schat regelmatig het gazon en staan er enkele plantjes. Wat het huisvuil betreft hebben wij een paarse zak voor huishoudelijk afval en een blauwe voor plastiek flessen. Al het overige kunnen wij nog tot 2021 gratis naar het containerpark brengen. Voor groenafval kunnen wij witte zakken en voor restafval zijn het gele zakken die we in bepaalde handelszaken kunnen aankopen. Glas kan naar de glasbollen en papier word maandelijks aan huis opgehaald.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
240070
 

Bijlagen

  • IMG_0937.jpg
    IMG_0937.jpg
    170 KB · Weergaven: 111
  • IMG_0938.jpg
    IMG_0938.jpg
    202.5 KB · Weergaven: 118
Dat is nog maar 1 stuk heb nog een stuk van 100 vierkante meter.
 
Veel succes ermee. Niet mijn ding hoor. Heb geen groene vingers
 
@ Carl ze liggen mooi maar je gebruikt geen chape volgens ik zo zie ..is het de bedoeling om een extra parkeer ruimte aan te leggen dan zou je toch minstens een 15 cm dikke chape laag moeten hebben tegen mogelijke verzakkingen..
 
Heel mooi opgelost Carl. Als je niet zoveel tijd hebt of geen groene vingers, is dit de beste oplossing.
Zoals Ivan, je moet er telkens heel veel tijd in besteden. Dit doe je alleen als je het echt heel graag doet. Maar je plukt er ook letterlijk de vruchten van.
 
tnx.

Er ligt ongeveer 10cm zand onder de tegels dat aangestampt is met een trilmachine.
Mijn buurman twee huizen verder is hovenier en legt ook regelmatig tuinen met terrastegels aan. Ik heb dit op zijn advies zo gedaan.
Het is de bedoeling om incidenteel de auto te parkeren. Meestal als alle parkeerplaatsen in de buurt bezet zijn. En als ik dingen moet laden of lossen uit de auto.
Tevens komt de caravan er te staan als in op vakantie ga en terug kom.
Verder is het een stuk tuin dat weinig onderhoud meer nodig heeft. Tussen de tegels ( de kieren dus ) komt anti onkruid voegzand.
 
Laatst bewerkt:
Hier heb ik in de afgelopen tijd heel kalmpjes aan een kippenren gemaakt en met pasen heeft de paashaas een trampoline gebracht en deze heb ik ook al ineen gezet. Nu is het de beurt aan een tweedehands kippehok dat ik aan het schilderen ben. Maar met mijn hernia is het allemaal heel erg kalmpjes aan. Ik moet zorgen dat ik kan blijven werken op mijn werk, want aan de ziekenkas zijn is geen optie. Dus iets doen, weer wat rusten, dan weer wat doen en dan weer wat rusten. Maar ik moet luisteren naar mijn lichaam. Ga in de week genoeg in het rood, dat ik in het weekend niet in het rood mag gaan. Mijn lichaam moet op tijd en stond kunnen herstellen van in de week op het werk. Dus het is allemaal heel erg kalmpjes aan, ook zo rustig mogelijk op het werk, maar ja, ge kent dat wel he. Op het werk rustig aan, dat gaat zomaar niet altijd he. Maar van als ik kan doe ik het dus wel. Blijven werken, maar dan kalm en rugbesparend werken. Ik ben dus ook aan het uitkijken naar een andere job, want dit wat ik nu doe kan ik dus niet blijven doen. Dit kan mijn lichaam niet meer aan. Dat is dus duidelijk geworden ondertussen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan