Beste mensen, hier ben ik dan met mijn review over mijn eigen Vernee Apollo Light.
Ik had vrijdag 09 September via mijn tracking app op mijn Motorola een berichtje gekregen dat er mail was. Er was dus een postbode langs gekomen met mijn fonkelnieuwe Vernee. Echter was er niemand thuis en heeft hij dus een briefje in de bus achter gelaten dat ik er dus na het weekend om mocht gaan. Nu de maandag 12 September kon ik er niet om gaan omdat de post niet lang genoeg open was. Dinsdag 13 September was het dus zover. Ik naar de post met mijn allom gekende kaartje van de post dat ik om een pakje mocht gaan naar het postkantoor. Ik heb eerst nog de douane kosten moeten vereffenen voor ik dan eindelijk het toestel in ontvangst mocht nemen.
die zat in een in plastiek gewikkelde foam om hem te beschermen tegen stoten en schokken. De zwarte doos waarin hij stak was onbeschadigd.
Na het werk hem dan uit de doos gehaald, mijn SIM en micro SD kaart uit mijn Motorola gehaald en die in de Vernee Apollo Light gestoken. Dat ging niet zo heel gemakkelijk, want die metalen schuifjes gingen niet zo heel gemakkelijk open. Dan in het onderste mijn SIM kaartje en in het bovenste mijn micro SD kaartje gestoken. Dan het toestel de eerste keer aan leggen. Spannend natuurlijk. Want je weet nooit natuurlijk, het kan een DOA zijn (DOA=dead on arrival). Gelukkig starte het meteen op en met trillingen en geluid.
Daarna is het testen begonnen natuurlijk.
Op wifi gaat het allemaal heel snel, meteen de meest gebruikte app's terug installeren natuurlijk, dat ging als een speer, meteen valt het super heldere scherm van 5,5" op dat onder iedere hoek heel goed leesbaar blijft. Ik meteen verliefd en al meteen vergeten dat ik eigenlijk liever het donkere model had gehad, maar daarvoor had ik nog langer moeten wachten.
Het toestel bevalt me meteen prima. ik zat wel meteen op Wifi en alles wat ik deed was op wifi. De camera en zo kwamen nog niet aan bod, de vingerdrukscanner werd nog niet geactiveerd. de knoppen onderaan werden nog niet naar mijn believen aangepast. Hij stond nog redelijk standaard uit de doos toen ik ging gaan slapen.
De Woensdagmorgen was mijn batterij van 100% naar 56% gezakt nadat ik er een ganse avond mee bezig was geweest en een ganse nacht daar had gelegen. Ik mijn lader meegenomen naar het werk, want ik wist niet hoe snel hij verder ging zakken natuurlijk. Dat bleek net niet nodig te zijn. Toen ik thuis kwam was mijn batterij gezakt naar 9%, ik kreeg wel al een rood batterijtje vanaf een percentage van 15%, maar ik kon nog alles doen, dus ik ergerde me helemaal niet. Eens thuis gekomen, wel meteen aan de lader. Ik dacht die gaat hier binnen een uur of zo opgeladen zijn. Nee natuurlijk niet, dik tegen mijn oren ja. Dat laden gaat heel traag, enkele uren heeft hij nodig om op geladen te worden. Ik pump express 3.0 mijn botten ja. Maar nee CVE, lees eerst voor je zo begint. U toestel moet uitgeschakeld zijn vooraleer die pump express 3.0 werkt.
Of je toestel mag aanstaan, maar je mag er niets mee doen, dan werkt de Pump Express 3.0 ook.En ja hoor. De volgende laadbeurt heb ik mijn toestel uitgeschakeld en tot mijn verbazing in dik een uur is de 3180mAh grote batterij voor 100% vol. Nu al gaat mijn toestel 2 volle dagen mee, en ik heb hem nog geen 5x opgeladen, dus is hij nog niet op zijn volle capaciteit. Dat gaat nog beter worden. Maar de 3 dagen gelijk mijn Moto E haalt zal ik wel niet halen.
Dan het mooie heldere IZGO 5,5" scherm is een pareltje in Full HD, met mooie diepe kleuren mijn helderheid staat op 50% omdat het anders wel te helder word, maar het kan nog helderder worden.
Ook onder een extreem scherpe hoek nog heel goed afleesbaar.