Opgelost map verzenden met mail

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi iedereen, ik vraag mij af waarom ik niet een volledige map met tekstdocumenten
in zijn geheel kan doormailen, of kan dat wel ?

alvast bedankt hoor,
Wilcar
 
Je moet de map eerst inpakken met bv zip.

555.jpg
 
In Outlook is dat geen probleem.
Hier kun je meerdere bestanden, dus ook tekst bestanden selecteren en meesturen als bijlage. Desnoods de volledige inhoud van een map.
Ontvanger moet dat wel een map aanmaken en alle bestanden daarin plaatsen.

Maar ook zippen is een mogelijkheid zoals Tuts hierboven vermeld.
 
Ongeacht of dit technisch mogelijk is of niet, is dit een slecht idee. Mail is niet ontworpen om grote en veel bijlagen mee te sturen. De mail creëert een heel grote overhead (vooral in grootte dan) door binaire data mee te sturen. Daarbij hebben nog steeds veel mailservers een maximum toegelaten size. Dus het kan zijn dat je hem ofwel niet kan verzenden, oftewel hij zelfs niet toekomt om die reden.
Mail wordt veel gebruikt om vanalles door te sturen omdat het gemakkelijk is. Maar het is er niet voor ontworpen. Gebruik bij voorkeur alternatieven zoals WeTransfer ofzo. Als je veel en vooral grote bestanden wilt doorsturen.
 
Hier heb je helemaal gelijk in.
Wat er wel aan de hand is, is dat een map tekst bestanden vaak vele malen kleiner is dan 1 foto. En hier doet niemand moeilijk over.
Ligt er natuurlijk aan om hoeveel bestanden het gaat.
 
Hoi daar hebben jullie wel gelijk in we gaan er dikwijls van uit dat mail een transportbedrijf is en dat zijn grenzen en zijn doelstellingen onbeperkt zijn.
Maar inderdaad ik volg jullie raad door de map met tekst documenten eerst te zippen en dan te versturen, had ik totaal niet aan gedacht.
Kijk mijn probleem is weeral opgelost dan zij jullie waarvoor nogmaals mijn dank.
Ik wil het dan ook hierbij houden en dit onderwerp afsluiten.
Wilcar
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan