E-mail Mail probleem in Thunderbird.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey juppekes.

Ik zit hier met een raar probleempje.
In mijn Thunderbird kan ik naar sommige mailadressen geen mail sturen.
Ik heb het voorlopig maar naar twee adressen, voor de rest gaat het naar iedereen.
Na enkel seconden krijg ik al een mail terug dat de mail "aborted" is
Dit staat daar ook ergens tussen: Diagnostic-Code: smtp; 550 permanent failure for one or more recipients

Alvast bedankt voor de eventuele hulp.
 
DDragon80 heeft gelijk, het probleem ligt niet aan jouw kant, jij wordt geblokkeerd. Meer info:

550 Blocked error or 550 Requested action not taken: mailbox unavailable is an SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) error code. Put simply, this message means that the email you sent was blocked by the recipient's email hosting server, and returned to you.


Note: This error is often a problem at the recipient’s end, meaning it is probably not caused by your own email hosting server.
 
Hey juppekes.

Het begint te lukken.
Ik heb eerst gewoon een mail gestuurd met alt titel "test" en als inhoud ook "test"
Deze mail zou precies toegekomen zijn, want ik kreeg geen error mail terug.
Daarna heb ik een iets grotere mail gestuurd met een beetje uitleg over die testmail, en deze is ook goed toegekomen.
Maar als ik dan die eerste mail terug wil versturen lukt het ineens niet meer.
Precies dat er een limiet zit op het aantal woorden dat je mag typen.
Zal nu even afwachten tot morgen want ze zijn nu toch gesloten.

Alvast bedankt allemaal voor de hulp.
En als ik van iets meer weet zal ik het zeker komen zeggen.
 
Een limiet op woorden zal niet het probleem zijn. Er is meer kans dat de gebruikte woorden of combinaties daarvan tegengehouden worden door een spam filter op die mailserver.
 
Het is in ieder geval een bestaand email adres en de afzender wordt om de een of andere reden geblokkeerd.

<<Belgium - Main Office. Harelbeekstraat 104 D. 8550 Zwevegem. Tel.: +32 56 70 68 48. Fax: +32 56 75 46 74. E-mail: sales@geoxyz.be. VAT: BE 0465.233.774 ...
VAT: FR 90 507 902 211
E-mail: sales@geoxyz.fr
Tel: +33 3 61 50 07 83
Fax: +33 3 69 20 98 90
 
De foutcode komt terug als één van de onderstaande zaken zich voordoen :
  • De mail server van de ontvanger blokkeert je mail omdat de ISP (Telenet) waarmee je verstuurt op de blacklist van spammers staat. Dat is een groot probleem bij alle grote providers omdat ze op die lijsten komen van zodra enkele van hun klanten beginnen te spammen. Zo een 'blacklisting' is tijdelijk (enkele uurtjes) en verdwijnt na een kalme periode qua spam spontaan terug. Tenzij de spammer hardnekkig blijft doordoen ... Telenet heeft hier wel vaker last van.
  • Het mailadres van de ontvanger is niet gevonden of bestaat niet ... dat heb je al uitgesloten.
  • De box van de ontvanger is vol en hij ontvangt niets meer tot hij of zij mails begint te wissen.
 
Undiscribe of uitschrijven staat er soms bij emails, kende ik ook niet na 100 maal mails bij ongewent te zetten. En is straffer dan die spamfilters.
Als die gast dat bij jou doet dan kom je niet niet meer binnen.
 
Buiten dat dit probleem eigenlijk al opgelost is (zie #17 en #18), nog even een uitleg bij deze;

Undiscribe of uitschrijven staat er soms bij emails, kende ik ook niet na 100 maal mails bij ongewent te zetten. En is straffer dan die spamfilters.
Als die gast dat bij jou doet dan kom je niet niet meer binnen.

"Unsubscribe" is hier helemaal niet aan de orde. Reden: dit is een functie die een organisatie moet voorzien bij het versturen van nieuwsbrieven etc. Zodat de ontvanger via een URL (weblink) zichzelf kan uitschrijven om de betreffende nieuwsbrief (emails) nietmeer te ontvangen. Het is dan ook aan diezelfde organisatie om die functionaliteit correct te implementeren. Maw, het email adres van de bestemmeling welke dit aanvraagt te verwijderen uit hun lijst voor nieuwsbrieven (of andere informatieve emails). Dat is "Unsubscribe", welke ook een verplichting is volgens Europese richtlijnen.
Een keerzijde van dit mechanisme is dat dit door echte spammers radicaal misbruikt wordt om de echtheid van een email adres bevestigd te krijgen van de ontvanger zelf! Zoiets werkt enkel voor organisaties die de letter van de wet naleven, en deze functionaliteit correct geimplmenteerd hebben.

"En is straffer dan die spamfilters" -> Zoals vermeld staat dit los van een spamfilter, heeft er niets mee te maken.
 
"Unsubscribe" in Thunderbird termen slaat op het al dan niet syncroniseren van folders/directories van de mailserver naar je lokale client. Heeft niets met de inhoud van mails te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan