Mac OS Mac mini te kleine ssd schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

ritte

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een Mac mini met ssd schijf 128 gb en die kan je niet vervangen door een grotere ik kan wel een ssd extern gebruiken en daar alle bestanden opzetten zodat er altijd zoveel mogelijk plaats blijft ,als ik mijn besturingssysteem op mij externe zet gaat hij dan veel vertagen?
Schermafbeelding 2020-03-19 om 10.24.07.png
 
is van de huidige Mac mini waar ik nu mee bezig ben andere is een nieuwe en heeft maar 128. gb
Sorry, maar zo volgen is lastig... Wat komt die 'huidige' en dat screenshot dan in dit verhaal doen ?
Kan je misschien eens duidelijk formuleren wat nu eigenlijk je bedoeling is ? en alle zaken daarbuiten weglaten, zodat ik me niet constant op het verkeerde been gezet voel....
 
Bedankt Fhilip ik heb nu nog amper ,100 gb op deze Mac mini staan ,nu kan ik met migratie assistent alles overzetten en heb nog 28 gb over, je hebt me heel goed geholpen, sorry dat ik je de dingen een beetje onduidelijk heb overgebracht ,en nee het is geen tweedehands maar een gloednieuwe, ik had gedacht dat er een grotere ssd in kon maar kan blijkbaar niet zit vastgesoldeerd,ben bedrogen door Switch
 
nee ze willen hem niet meer terug moet maar overige in cloud zetten of op externe ssd,heb mij laten bedriegen bij Switch dacht kan er wel grotere ssd inzetten maar kan blijkbaar niet zit vast gesoldeerd en dat hebben ze niet gezegd
 
moet zeggen werk nu met deze ook met ssd 258gb ,maar kreeg een nieuwe van mijn vrouw,verkeerde aankoop
Ja, maar het flauwe excuus van de verkoper is nog niet zo'n slechte hint misschien ... als je tenminste bereid bent voor een deel of het overgrote deel met opslag in de cloud te gaan werken.... Je kan effe doen alsof het een netbook is hé ... Niet om ermee te lachen hé ..; maar om er toch nog iets goed van te maken.
 
Je kan vb. wél programma's installeren op de 'D:\Program Files\...' en dat zal werken, trager maar het werkt !
Dan moet je wel zien dat bij elke opstart die externe schijf beschikbaar is, met andere woorden je maakt ze wel permanent, nooit portable ...

Ik ben niet geheel mee (of ik mis iets): het gaat toch over een Mac ? Die kennen toch geen schijfletters en vermoedelijk ook geen "Program Files" ?
Ik meld dit om (eventueel) geen nodeloze verwarring te veroorzaken, zeker niet als kritiek bedoeld.
 
Ik ben niet geheel mee (of ik mis iets): het gaat toch over een Mac ? Die kennen toch geen schijfletters en vermoedelijk ook geen "Program Files" ?
Ik meld dit om (eventueel) geen nodeloze verwarring te veroorzaken, zeker niet als kritiek bedoeld.
Kan zijn hoor, ben dat even uit het oog verloren.
Maar de insteek zal dezelfde blijven : interne vs. externe schijf - of het nu met letters werkt en een folder van die naam of niet...
Ben niet vertrouwd met Mac, maar veel verschil zal het zeker niet maken.
 
Beste Philip en nete zie dat jullie heel wat weten van pc ,zo werk ik ik heb een lg spit screen 102 cm ,daar hangen 3 pc aan een Mac mini 2014,een Mac mini 2019,en een hp silene,verder heb ik nog 3 tabletten ,en 2 iPhone 8 Plus,om mee te doen op reis heb ik ook nog een mac air ,die zitten allemaal in een netwerk met een nas iedere mac heeft interne ssd en 2 uitwendige die mag je beschouwen als vast want ik verwijder die alleen als ik op reis ga, ik heb al mijn mac pc via migratie assistent dezelfde apps ,ik bewaar alleen op mijn bureaublad een paar exel bestanden voor dagelijks gebruik, die zet ik iedere dag op beide ssd ,ik geef iedere map een naam jaartal en maand,van mijn mails die ik ontvang bijvoorbeeld ziekenkas kopie ik die sleep hen in een map noem hem bv 2020 03 ziekenfonds ,via zoeken heb ik zo alles teruggevonden, ik heb daarbij ook nog een cloud en ja ze hebben me de laatste maal bedrogen met die Mac mini die ik eigelijk niet nodig had ,maar ik ben gepensioneerd en wat moet ik anders met mijn tijd doen, dankjewel beste vrienden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan