Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Beste vrienden,

Ik ben nu al drie dagen bezig een spiksplinternieuwe Desktop Pc klaar te stomen voor mijn kleinkinderen. Alle lukt prima (denk ik toch) en alles werkt naar behoren, maar: in het onderhoudscentrum zie ik dat ieder half uur het volgende gebeurt:
Livecomm.exe werkt niet en is gestopt. Details zijn als volgt:

Naam van probleemgebeurtenis: MoAppHang
Volledige pakketnaam: microsoft.windowscommunicationsapps_17.5.9600.20315_x64__8wekyb3d8bbwe

Uren zit ik nu al op Google te zoeken en blijkbaar zitten er veel met Win 8.1 met het zelfde probleem. Echter ook bij de Microsoft forums wordt er geen duidelijke oplossing voorgesteld. Ook in de Services vind ik niets relevant om te starten.

Moet ik wachten op een update of is er toch bij mij iets aan de hand die niet overal voorkomt?

Is er een genie onder ons die hiervoor een oplossing heeft? Ik denk en hoop van wel.

Mvg | Walter
 
Het plezier is nog een tijdje voor mij. De pc wordt tijdens de krokusvakantie als ze weg zijn bij mijn kleinkinderen als verrassing geplaatst. Daarmee had ik wachtwoord problemen omdat het eigenlijk gebeurt onder de naam van mijn zoon. Wonder boven wonder kon ik inloggen met mijn eigen MS-account.
Bovendien heb ik met net user administrator /active: yes een Admin accout bijgemaakt.
WW
 
neem je voorzorgen ...d.w.z. dat je best een image daarvan aanmaakt als deze aan je wensen voldoet ...
dit heb ik verleden week ook gedaan nadat ik de Akoya van mijn dochter hersteld had en voorzien van het nodige ( deze image bewaar ik op een externe schijf onder haar naam )
 
't Is niet te geloven: nu krijg ik deze probleem (tjes?):

1. De windows security centre is uitgeschakeld en kan niet worden uitgevoerd.

2. De printer spooler service werkt niet meer.

3. Mmc werkt niet meer.

Ik heb herstelpunten. Begin ik daarmee?


Ww
 
Ik herstel met een Image recovery. Die had ik gemaakt.
Dat kan wat duren (zegt Windows).

Ik kan het niet opgeven. Hopelijk jullie ook niet.

Ik wacht geduldig op mijn Image recovery want met herstelpunten bleef het in veilige modus opstarten.

Nu kan ik begrijpen dat sommigen naar Windows7 teruggaan. Dat wil ik niet.
Stildtaan is achteruitgaan.

Oef. Ik hou je op de hoogte. Op di ogenblik is de balk op 1/4

Ww
 
de problemen in bericht #83 is geen reden om een herstelpunt of een image te gebruiken ....
de services Print Spooler dient op Automatisch te staan ..
ook de Security Center dient op Automatisch te staan
en wat betreffende de Microsoft Management Console ( Mmc ) lees je dit eens na ...Step-by-Step Guide to the Microsoft Management Console

**in de lijst bij services word er verwezen naar de Windows Management Instrumetation
al de 3 vernoemde services dienen op Automatisch te staan !
 
Laatst bewerkt:
O.k. Q.
Nuttig leesvoer.
Om niet helemaal zot te worden van Windows ben ik er eens voor een uurtje op uit geweest.
't Is toch vreemd dat zonder wat riskant te doen er plotseling meldingen staan in de betrouwbaarheids index zoals mmc werkt niet meer.
Ik ben eens benieuwd na mijn Image, hoe het er straks zal uitzien.

Ik print je tekst en link eens uit als de spool-dinges werkt.

Mvg Walter
 
EINDELIJK... alles terug als nieuw met al mij programma's geïnstalleerd. Twee keer de ganse procedure doorlopen is genoeg, waarvan één keer in het holst van de nacht... Positief: ik heb veel geleerd en de tweede keer werd het wat preciezer gedaan. Tot nu toe in het onderhoudscentrum geen slechte meldingen te zien behalve die van deze morgen natuurlijk
Iedereen bedankt.

mvg || WW
 
Dat is waar Gr., maar het leek mij wat riskant. Ik heb de link ook doorgeklikt, maar een zekere oplossing hadden ze daar ook niet.
In ieder geval ben ik nu tevreden dat ik alles heb vernieuwd, aangezien het een tweede keer doen altijd beter is.
Eind goed, al goed.

Mvg | Walter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan