Linux / Unix Linux MX in VMware

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen,
Ik heb sinds kort Linux MX draaien in VMware en dat gaat prima, maar het lukt mij niet om in in deze virtuele Linux MX versie een (draadloze) verbinding te maken met mijn WDMycloud Nass apparaat. Kan iemand mij s.v.p. helpen om zo"n verbinding te maken in mijn virtuele Linux MX versie. Ik hoor het nog graag.
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
 
VMware bied geen virtuele WiFi apparaten aan. Als je VMware (workstation) installeerd, heb je de normaal gezien de mogelijkheid om een bridge adapter te installeren. Dit is de meest eenvoudige manier om je netwerk door te sturen naar je VM's. Welke op zich dan weer een virtuele NIC aan boord hebben. Werkt je standaard netwerk met DHCP, dan gaat je virtuele NIC ook automatisch een IP addres verkrijgen van je router.
 
gebruik maken van een externe wifi module en deze laten koppelen met je virtuele machine? dan is de vraag nog gaat die linux een driver ervoor vinden ...
zomaar een idéé ...
 
gebruik maken van een externe wifi module en deze laten koppelen met je virtuele machine? dan is de vraag nog gaat die linux een driver ervoor vinden ...
zomaar een idéé ...
Is niet nodig. VMware koppeld op de host de Virtuele NIC met een fysieke NIC, welke vorm dat ook is. Hardware passthru is hier ook niet aan de orde of zelfs nodig. De VM moet niet weten aan wat voor soort adapter die gekoppeld is, die heeft een virtuele NIC en dat is voldoende. Daar zorgt de bridge adapter op de VMware host wel voor.
 
Dat maakt niet uit. VMware koppeld een fysieke adapter (Wifi of vaste LAN) via een bridge adapter (ook in de host) aan de virtuele adapters welke toegewezen worden aan een VM.
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Dank voor de suggesties, maar ik wil hierbij mijn hulpvraag beëindigen. De suggesties zijn voor mij te moeilijk en mijn hulpvraag is bij nader inzien ook niet zo belangrijk.
Groet,
Cor
 
Oplossing
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan