Windows 10 licentie

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Even tussen twee rustpauzes door, op mijn oudere laptop staat een originele windows xp pro licentie komende van windows 8.1.
Nu zegt de laptop dat mijn licentie bijna is verlopen.
Moet ik nu een nieuwe kopen of aan wat kan dit liggen.

zieke groetjes,

ed
 
deze Windows is geactiveerd met een volume licentie voor bedrijven omdat er vermeld staat dat deze geactiveerd is via een activeringsservice van uw organisatie .. best dat je via gamivo bv een licentie aankoopt om deze Windows juist te activeren zodat er duidelijk komt te staan dat deze geactiveerd is via een digitale licentie..
*activeer je deze Windows niet zal deze na verloop van tijd gewoon ermee ophouden ..je merkt er van in het begin niet veel aan maar hoe langer je een niet geactiveerde Windows gebruikt hoe meer problemen er zich gaan voort doen zoals niet op te starten programma's en service's tot het verkrijgen van een zwart scherm !
Dat wist ik niet. Ik heb nog eens een maand of 3 met een niet geactiveerde Win 10 gewerkt en ik merkte er totaal niets van. Ik kreeg ook updates binnen.
 
ik zei na verloop van tijd ...dit kan 6 maanden zijn of 1 jaar .
Microsoft heeft eerder al eens meegedeeld dat zij de niet juist geactiveerde of de niet legale verkregen versies zodannig gaan boycotten om de gebruiker over te halen om een legitieme versie te gebruiken ..**ik heb dit eens ergens gelezen maar ben vergeten er een printscreen van te nemen ..
 
  • Leuk
Waarderingen: cve
Probeer dit eens.
Ga naar Start met rechtermuisklik en kies dan Windows Powershell
Geef hier de opdracht slmgr.vbs /rearm
Let op de spatie na vbs
Start de computer daarna opnieuw op en kijk of de melding weg is.
Mogelijk werkt deze oplossing niet, maar is het proberen waard. Anders zal u een licentie moeten aanschaffen.
 
deze Windows is geactiveerd met een volume licentie voor bedrijven ... activeer je deze Windows niet zal deze na verloop van tijd gewoon ermee ophouden ..je merkt er van in het begin niet veel aan maar hoe langer je een niet geactiveerde Windows gebruikt hoe meer problemen er zich gaan voort doen zoals niet op te starten programma's en service's tot het verkrijgen van een zwart scherm !

@Qtex : Heb je enige info hoe MS je verwittigd dat een heractivatie (met dezelfde via KMS of met andere licentie die je koopt - naar gelang de situatie) nodig wordt ?
 
ik had deze info , doch de externe usb schijf waar deze info bewaard was heeft het begeven ..
ik kon zelfs deze data op de gehele externe schijf niet meer benaderen of overzetten ... laat staan recupereren ..
 
@PhilipV,@Qtex deze linken gevonden:



misschien de moeite waard om te bekijken.
 
@Qtex : Heb je enige info hoe MS je verwittigd dat een heractivatie (met dezelfde via KMS of met andere licentie die je koopt - naar gelang de situatie) nodig wordt ?
Gewoonlijk is dat 180 dagen en de waarschuwing van Windows hebt u hier zelf al laten zien. Er bestaan ook "permanente activators".
Die activeren zelf uw Office. Sommige AV's zien dat wel als malware en verwijderen deze. Niet laten scannen is dan de boodschap en de activators nooit verwijderen of u krijgt direct de melding van Windows.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan