Windows 10 Licentie verloopt binnenkort Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze melding krijg ik bij het opstarten van de pc
de pc is nieuw aangekocht in een computerwinkel
wat moet ik doen of is dit een malware?
 
Oplossing
mogelijke oplossing???

misschien terug heractiveren .....
ga es naar Instellingen / Bijwerken en beveiligen / Activering : daar staat de status van de activatie:

1618048246735.png


Microsoft community adviseerd om dit uit te voeren:

1. Klik op Start en typ CMD en klik met de rechtermuisknop op het pictogram en selecteer Uitvoeren als beheerder.
2. Typ de volgende opdracht en druk op Enter:
slmgr -rearm (let op de ruimte na slmgr en het koppelteken voor rearm.)
3. Opnieuw opstarten
Windows 10 Home is ook geactiveerd maar nu is mijn vraag:
Bij Windows Activering staat nu:
Windows is geactiveerd met een digitale licentie die is gekoppeld aan een Microsoft-account. (mooier is: uw Microsoft-account)
venster dicht...
je beschikt nu over een niet geactiveerde Windows10 pro wel deze zal geen licentie aanvaarden van de home ..
met de gedachte dat deze dan van de pro terug gaat naar de home...
*waarom stel jij eerst je vraag via een pb om vervolgens ook je vraag voorte leggen in dit topic!
 
ziezo, is gelukt hij is geacitveerd, thanks voor alle hulp aan een zieke mens
nog iets dat ik je wou vragen wat is
Heb je enige info hoe MS je verwittigd dat een heractivatie (met dezelfde via KMS of met andere licentie die je koopt - naar gelang de situatie) nodig wordt ?

wat bedoelt hij met KMS?
 
Volgens mijn ervaring doen ze dat gewoon niet tenzij met de foutmelding waarvan je vertrok.
De logica is namelijk dat KMS-activatie gebruikt wordt bij grotere entiteiten met centrale beheerde activaties.
 
mijn pc is geactiveerd met een nieuwe sleutel Philip, ik deed de upgrade van 1909 naar 20H02 en wanneer ik hem terug opstartte
dan kreeg ik de melding verwijdering updates, en nu staat hij terug op 1909
laptopje is 10 jaar oud 32 bits x64 processor, 4 gig ram (meer insteken zal niet gaan, dit soort ram zullen ze niet meer maken en hij te oud ook om daar ook nog eens geld in te steken)
Moet ik een KMS activator gebruiken?
 
  • 32 bits X64 - dat kan niet, dat is zo iets als een dieselauto die met benzine rijdt. Je PC kan wel een x64 processor hebben en dat jij er een 32-bits Windows op geinstalleerd hebt - dat kan ;
  • Als je 32-bit Windows draait is 4 G RAM ook het maximum dat kan worden gebruikt, dus dat is géén punt ;
  • KMS activators zijn geen wettelijke vorm van activatie, daar houden we ons hier bij PCTuts ver van weg en geven er ook geen advies over.
 
  • 32 bits X64 - dat kan niet, dat is zo iets als een dieselauto die met benzine rijdt. Je PC kan wel een x64 processor hebben en dat jij er een 32-bits Windows op geinstalleerd hebt - dat kan ;
  • Als je 32-bit Windows draait is 4 G RAM ook het maximum dat kan worden gebruikt, dus dat is géén punt ;
  • KMS activators zijn geen wettelijke vorm van activatie, daar houden we ons hier bij PCTuts ver van weg en geven er ook geen advies over.
Philip, dit kan wel hoor. Dit word vaak gedaan op toestelletjes die niet zo een goede specs.
 
Veel fijns val er daar niet over te vertellen.
Behalve dat het vaak bij goedkopere laptops gedaan wordt door fabrikanten. je koopt een laptopje met een 64 bits processor en toch krijg je er een 32 bits besturingssysteem op geinstalleerd. Een 32 bits besturingssysteem vergt iets minder van je systeem als een 64 bits besturingssysteem. Meer is er eigenlijk niet aan. een 32 bits systeem kan ook slechts 4 GB RAM hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan