Windows 10 licentie

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Even tussen twee rustpauzes door, op mijn oudere laptop staat een originele windows xp pro licentie komende van windows 8.1.
Nu zegt de laptop dat mijn licentie bijna is verlopen.
Moet ik nu een nieuwe kopen of aan wat kan dit liggen.

zieke groetjes,

ed
 
een licentie voor XP pro, komende van windows 8.1 ???
No way ! XP is immers één van de voorgangers van 8 en 8.1 ...
Vanuit XP licentie naar Win10 kan niet ... dat wordt dus een nieuwe installatie (en licentie ....)
 
Ja Filip ik ben wat ziek maar er staat een Windows 10 op vroeger was het een Windows 8 een en die is upgrade naar Windows 10 professional. Ik ga me nu terug leggen ik zal je morgen wel lezen zeker als ik wat beter ben op het forum
 
Licentie verlopen ?
Van een Microsoft besturing ?

Is hij geactiveerd ?
denk ik wel, het was een 8.1 die ik naar windows 10 heb geupgraded, waar zie ik of hij geactiveerd is, sorry mensen, maar ik ben nogal goed ziek, dit is de eerste keer dat ik vandaag op de pc kom, dus ik kan nogal wat verward overkomen
sorry daarvoor, ik heb versie 20H2
Hij zegt windows licentie is bijna verlopen.
 
denk ik wel, het was een 8.1 die ik naar windows 10 heb geupgraded, waar zie ik of hij geactiveerd is, sorry mensen, maar ik ben nogal goed ziek, dit is de eerste keer dat ik vandaag op de pc kom, dus ik kan nogal wat verward overkomen
sorry daarvoor, ik heb versie 20H2
Hij zegt windows licentie is bijna verlopen.

Startknop linksonder met rechtermuisklik > Instellingen > Bijwerken en Beveiliging > Dan links op Activering klikken
 
zo te zien wel Skippy

60914e06a367a-activering.jpg
 
Nee, dat is niet juist. Je blijft gewoon updates ontvangen. Enkel is die niet geactiveerd. Maar ik begrijp niet goed waarom deze na een bepaalde tijd zijn licentiesleutel zou kwijt raken? Ik heb geen weet van tijdelijke sleutels. Je hebt dan enkel een heel erg vervelend watermerk op je scherm staan.
 
deze Windows is geactiveerd met een volume licentie voor bedrijven omdat er vermeld staat dat deze geactiveerd is via een activeringsservice van uw organisatie .. best dat je via gamivo bv een licentie aankoopt om deze Windows juist te activeren zodat er duidelijk komt te staan dat deze geactiveerd is via een digitale licentie..
*activeer je deze Windows niet zal deze na verloop van tijd gewoon ermee ophouden ..je merkt er van in het begin niet veel aan maar hoe langer je een niet geactiveerde Windows gebruikt hoe meer problemen er zich gaan voort doen zoals niet op te starten programma's en service's tot het verkrijgen van een zwart scherm !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan