Windows 11 Laptop gaat niet verder bij poging tot installeren Windows 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen,

Bij mij oude Laptop, een Dell Latitude 6420, kan ik Windows niet meer installeren, iets wat ik kort hiervoor nog wel kon. Wanneer ik Windows wil installeren via een geprepareerde USB_Stick, dan verschijnt normaliter dit beeld op het scherm (zie afbeelding 1), daarna hoort dit sherm te verschijnen (zie afbeelding 2). Dat laatste gebeurt niet. Het scherm blijft zwart/grijs, zonder dat er een normale voortgang plaats vind. Wie weet wat hier aan de hand kan zijn en wellicht nog beter: wie we). Met vriendelijke groet,
Cor
 

Bijlagen

  • Afbeelding 1.jpg
    Afbeelding 1.jpg
    54.5 KB · Weergaven: 43
  • Afbeelding 2.jpg
    Afbeelding 2.jpg
    43.9 KB · Weergaven: 46
te weinig info :
  • welke versie van Windows 11 - release ?
  • welk tool voor de Stick ?
  • waar download gehaald ?
  • heeft je download wel NL aan boord ?
  • waarom taal = NL en keyboard = VS ?
  • toestand van de laptop vooraf ... wat staat/stond erop ?
  • harde schijf geformatteerd ?
  • ....
 
Hoi Philip, dat zijn een hoop vragen, ik probeer ze zo goed mogelijk te beantwoorden:

-Win11_23H2_Dutch_x64v2
-Rufus
-legaal gekocht van een Sie die deze te koop aanbood. Ik weet de naam niet meer
-Zover ik weet NL
-Toetsenbord: NL en VS
-Toestand vooraf was Goed nu staat er nog een Windows versie 11 op, die draait normaal
-Harde schijf was vooraf MBR geformateerd en de HDD is ook MBR

Overigens, ik heb de installatie-Stick ook nog op een andere (oude) Laptop, van een vriend geprobeerd. Hierop functioneerde alles normaal.

Groet,
Cor
 
-legaal gekocht van een Sie die deze te koop aanbood. Ik weet de naam niet meer
de vraag is waar de download vandaan komt .... op een site koop je een licentie, geen download.
En aan die licentie kom je bij de installatie blijkbaar niet toe.

-Toetsenbord: NL en VS
vanwaar die onlogische combinatie ... VS layout is voor Engels gemaakt ... (maar dat zal waarschijnlijk niet de reden van het probleem zijn).
 
rufus stick GPT of MBR ??? wat staat/stond in aangeduid ' rode cirkel ' bij de aanmaak van je stick.

Harde schijf was vooraf MBR geformateerd en de HDD is ook MBR

1724752678547.png


 
Laatst bewerkt:
Als je niet goed bekend bent met rufus is ventoy een goed alternatief.
Deze is ook hier aanwezig


Ventoy is een open-sourcetool waarmee opstartbare USB-drives gemaakt kunnen worden voor meerdere besturingssystemen, waaronder Windows, macOS en Linux. Het is een flexibel alternatief voor Rufus voor Mac-gebruikers.
Je kan complete iso's naar usb stick kopieren en hoeft je niet elke keer een usb stick te formateren.
 
Bekijk eerst de status van de dispartitie eens?
Misschien is de schijf/partitie niet volledig/goed geformateerd?
Dan heb je kans dat hij tijdens de installatie blijft hangen.

Heb je een dual boot windows erop gehad?
 
Aaan allen die regageerde: Intussen zijn alle pogingen om dit weer inorde te krijgen mistlukt. Jammer maar gezien de leeftijd van deze oude Laptop ook wel begrijpelijk. Verder draait hij nog goed. Daarom wil ik het nu hierbij maar laten. Ik zal dit euvel maar voor lief nemen. Iedereen nog bedankt en gegroet,
Cor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan